Przewoził 2 tony wybuchowego ładunku ciężarówką... bez hamulców. ZDJĘCIA
1 Dalsza kontrola stanu technicznego przy użyciu mobilnej linii diagnostycznej wykazała kolejne nieprawidłowości, m.in. niesprawny układ hamulcowy. Podczas jego kontroli słychać było wyraźny ubytek powietrza z siłownika hamulcowego, a po chwili potężny huk już wcześniej pękającej membrany siłownika. Ponadto, w układzie kierowniczym ujawniono nadmierny luz na połączeniach sworzniowych poprzecznego drążka kierowniczego. Nadmierne luzy były również zauważalne w mocowaniach przedniego stabilizatora oraz amortyzatora, co zapewne miało przełożenie na stabilność pojazdu podczas jazdy. Brak było również tylnego stabilizatora - zostały po nim jedynie uchwyty do jego mocowania.
GITD
2 Końcowy tłumik wydechu, mimo prowizorycznych napraw sprowadzających się do przynitowania blachy zasłaniającej przedmuchy, nie spełniał wymagań technicznych. Z każdej strony zaobserwować można było przedmuch spalin pozostawiający czarne smugi. Z silnika oraz z układu pneumatycznego wydostawały się płyny eksploatacyjne.
GITD
3 - Kontrola tachografu zamontowanego w pojeździe wykazała, iż kierowca od ponad 4 miesięcy jeździł bez wymaganego sprawdzenia okresowego urządzenia. Z uwagi na wykryte naruszenia zatrzymano dowód rejestracyjny kontrolowanego pojazdu. Ciężarówka nie została dopuszczona do dalszej jazdy - powiedział rzecznik prasowy Inspekcji Transportu Drogowego. Wiadomo, że kierowcę ukarano mandatem i wszczęto postępowania administracyjne wobec przewoźnika.
Shutterstock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję