Nowe terenówki do ochrony wschodniej granicy Polski. Wyłapią też "zielone ludziki". ZDJĘCIA i WIDEO
1 Wiadomo, że 74 sztuki nowych mitsubishi pajero zostanie rozdysponowanych do służby w czterech oddziałach Straży Granicznej - podlaskim, nadbużańskim, bieszczadzkim i warmińsko-mazurskim.
Mitsubishi
2 Terenówki trafią do ochrony wschodnich granic Polski z Białorusią, Ukrainą i Okręgiem Kaliningradzkim. To w większości teren trudno dostępny dla zwykłych samochodów, dlatego nowe pojazdy powinny ułatwić zabezpieczenie wschodnich rubieży.
Mitsubishi
3 74 egzemplarze mitsubishi pajero w barwach polskiej Straży Granicznej dozbrojono w niestandardowe wyposażenie - na liście są wyciągarki o sile uciągu 4,5 tony, specjalne opony do jazdy w najcięższych warunkach terenowych a także radiostacje i światła alarmowe dla pojazdów uprzywilejowanych na dachu.
Mitsubishi
4 Mitsubishi pajero jest oparte o konstrukcję ramową (rama zintegrowana z nadwoziem). Nawet dziecko wie, że im mocniejsza konstrukcja tym większa niezawodność podczas jazdy terenowej - można takim autem uzbrojonym w odpowiednie opony wjechać niemal wszędzie i wyjechać właściwie z każdych tarapatów nie tak jak pseudoterenowymi SUV-ami.
Mitsubishi
5 Nowe samochody strażników napędza turbodoładowana jednostka napędowa z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 3.2 litra i mocy 200 KM. W kabinie zmieści się siedmiu ludzi z bronią.
Mitsubishi
6 Pod karoserią pracuje układ napędu na 4 koła Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Moc 200-konnego silnika na obie osie przenosi 5-biegowa manualna skrzynia biegów.
Mitsubishi
7 Możliwości w terenie? Najlepiej opisują je parametry - 700 mm głębokość brodzenia, 45-stopniowy kąt pochylenia, 35-stopniowa zdolność wspinania czy 34,5-stopniowy kąt natarcia. Mitsubishi pajero może holować przyczepy o masie 3500 kg.
Media / Picasa
8 Na pokładzie są także środki łączności kompatybilne z dotychczas użytkowanymi radiotelefonami, czy też klimatyzacja oraz ogrzewanie postojowe, które działa niezależnie od pracy silnika.
Mitsubishi
9 Przypominamy, że japońska terenówka narodziła się w 1983 roku. Żeby sprawdzić solidność konstrukcji inżynierowie wystawili swoje dzieło do rajdu Dakar uznawanego za najtrudniejszą dla człowieka i samochodu próbę sportową. Efekt? Pajero zostało najbardziej utytułowanym autem w 36-letniej historii tego maratonu - ma na swoim koncie 12 zwycięstw. Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą tego modelu Mitsubishi. Co ciekawe, żaden z producentów samochodów, motocykli bądź ciężarówek nie osiągnął takich rezultatów, a rekord tuzina zwycięstw nie został dotąd pobity przez inną markę.
Media
10
Mitsubishi
11
Media
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję