Warszawa
Reklama

Nowa łada ze wsparciem Putina. To będzie pierwsza rosyjska hybryda. ZDJĘCIA i WIDEO

21 stycznia 2015, 08:49
Kiedy 15 lat temu Władimir Putin pierwszy raz zasiadł na fotelu prezydenta Rosji moloch AvtoVAZ był w fatalnej kondycji. Putin nie pozwolił na agonię rodzimego koncernu. W 2008 roku za miliard dolarów francusko-japoński gigant Renault-Nissan kupił 25 proc. akcji w rosyjskiej firmie. Rok później ich wartość poleciała na łeb, na szyję do 200 mln dolarów. W upadający zakład władze Rosji wtłoczyły 800 mln dolarów. Sam Putin promował nowe modele Łady (na zdjęciu w czasie testowania modelu granta - o tym dalej), a zagranicznym inwestorom postawił ultimatum - jeśli nie zajmą się reformą zakładów w Togliatti, to… stracą swoje udziały. Wiosną 2012 roku Putin podpisał nowy rozdział współpracy z koncernem Renault-Nissan. Inwestycja opiewała na 400 mln euro. Pod koniec 2012 roku sojusz Renault-Nissan i przedsiębiorstwo państwowe Russian Technologies założyły spółkę joint venture, która objęła wszystkie udziały należące do obu partnerów w spółce AvtoVAZ. Taki zabieg miał zagwarantować długoterminową stabilność największego rosyjskiego producenta samochodów i właściciela marki Łada.
Kiedy 15 lat temu Władimir Putin pierwszy raz zasiadł na fotelu prezydenta Rosji moloch AvtoVAZ był w fatalnej kondycji. Putin nie pozwolił na agonię rodzimego koncernu. W 2008 roku za miliard dolarów francusko-japoński gigant Renault-Nissan kupił 25 proc. akcji w rosyjskiej firmie. Rok później ich wartość poleciała na łeb, na szyję do 200 mln dolarów. W upadający zakład władze Rosji wtłoczyły 800 mln dolarów. Sam Putin promował nowe modele Łady (na zdjęciu w czasie testowania modelu granta - o tym dalej), a zagranicznym inwestorom postawił ultimatum - jeśli nie zajmą się reformą zakładów w Togliatti, to… stracą swoje udziały. Wiosną 2012 roku Putin podpisał nowy rozdział współpracy z koncernem Renault-Nissan. Inwestycja opiewała na 400 mln euro. Pod koniec 2012 roku sojusz Renault-Nissan i przedsiębiorstwo państwowe Russian Technologies założyły spółkę joint venture, która objęła wszystkie udziały należące do obu partnerów w spółce AvtoVAZ. Taki zabieg miał zagwarantować długoterminową stabilność największego rosyjskiego producenta samochodów i właściciela marki Łada. / Media
Zachodnie firmy wycofują się z Rosji, a największy koncern motoryzacyjny tego mocarstwa pod okiem Władimira Putina snuje śmiałe plany i przygotowuje się do produkcji dwóch nowych samochodów. Moskwa na jeden z nich wyłożyła 15 mln dolarów. Hybrydowa łada będzie pierwszym tego rodzaju autem w historii rosyjskiego producenta. Jesienią zaś pojawi się zupełnie nowy sedan o nazwie vesta.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama
Zobacz
Reklama