Nowy mercedes klasy C odsłania sekrety! Na początek pierwsze ZDJĘCIA
1 Konsola środkowa zostałą zaprojektowana w zupełnie nowym rozkładzie. Po raz pierwszy nowa klasa C otrzyma gładzik (touchpad)...
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
2 ... dzieki temu rozwiązaniu, podobnie jak w przypadku smartfonów, funkcje systemu informacyjno-multimedialnego mogą być obsługiwane opuszką palca.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Kolejną innowacją jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcach, na przedniej szybie - bezpośrednio w polu widzenia kierowcy - pojawiają się najważniejsze informacje, w tym szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki nawigacji i komunikaty systemu DISTRONIC PLUS. Pierwsze wrażanie? Obraz zdaje się unosić nad pokrywą silnika, około 2 metry przed kierowcą - rozwiązanie ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Czujnik oświetlenia zlokalizowany w pobliżu krawędzi dachu automatycznie dostosowuje jasność wyświetlacza head-up do warunków otoczenia. W słoneczne dni jej wartość przekracza 10 tys. kandeli na metr kw. Wysoką jakość obrazu w ciemności zapewnia z kolei kontrast wynoszący ponad 1000:1.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Najnowsza generacja klasy C zostanie wyposażona w nową poduszkę powietrzną pasażera z przodu z czujnikiem wykrywającym obecność fotelika dla dziecka. Po jego zamontowaniu poduszka zostaje odłączona.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 Nowa klasa C jest standardowo wyposażona w zawieszenie stalowe. Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, może być uzbrojona w elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia i różnymi trybami pracy do wyboru.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 Nowa klasa C jako jedyny model w klasie otrzyma układ klimatyzacji z automatyczną recyrkulacją powietrza podczas jazdy w tunelu. Zamknięty obieg powietrza będzie uruchamiany w oparciu o dane nawigacji satelitarnej. Kiedy zadziała to rozwiązanie?
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Na podstawie bazy danych z nawigacji satelitarnej system ustali, czy samochód przejeżdża przez tunel, i w razie potrzeby zamknie obieg powietrza. Ma to zapobiec dostaniu się do kabiny zanieczyszczeń i spalin za pośrednictwem kanałów wentylacyjnych. Gdy auto wyjedzie z tunelu, obieg zostanie otwarty i zapewni dostęp świeżego powietrza.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Konstrukcja nowej klasy C jest w niemal 50 proc. wykonana z aluminium. To rewolucyjne posunięcie biorąc pod uwagę, że poprzednik miał w sobie ledwie 9 proc. tego metalu... Wiadomo, że w nowej limuzynie Mercedesa przednie błotniki, pokrywa silnika, klapa bagażnika, drzwi i dach są wykonane z blachy aluminiowej.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Nad konsolą środkową góruje wolnostojący wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 17,78 cm (7 cali) lub 21,33 cm (8,4 cala), o ile wyposażenie obejmuje system COMAND Online. Drugi z ekranów wykonany jest z klejonego szkła i otoczony ozdobną, galwanizowaną ramką w kolorze dymionego srebra
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Górną część deski rozdzielczej oraz panel centralny zdobią ręczne przeszycia, a trójramienna kierownica z 12 przyciskami zależnie od wersji różni się kolorystyką i zestawieniem tworzyw. Kiedy kierowcy będą mogli dotknąć auta? Nowy mercedes klasy C zadebiutuje w styczniu 2014 roku w czasie salonu samochodowego w Detroit. Chwilę po premierze trafi do sprzedaży...
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję