Niemcy drżą w posadach! Chevrolet testuje corvette stingray na torze Nürburgring
1 Chevrolet testuje europejska wersję corvette stingray coupe w Niemczech na torze Nürburgring. Można to uznać za… zbrojenie się na terenie przeciwnika. W końcu to na tym obiekcie m.in. Porsche dopieszcza swoje maszyny. Testy corvette stingray coupe w Niemczech to jeden z etapów przed inwazją na europejskie drogi - legenda amerykańskiej motoryzacji w nowym wcieleniu już za kilka miesięcy pojawi się w sprzedaży w wybranych krajach Starego Kontynentu…
Chevrolet / Christoph Reichwein www.cr-spor
2 "Nürburgring to bardzo wymagający tor, dlatego doskonale spełnia nasze wymagania w zakresie dostrojenia układu jezdnego europejskiej wersji modelu Corvette Stingray" - powiedział Jim Mero, inżynier ds. dynamiki pojazdów z General Motors. "Przykładamy szczególną uwagę do ustawień zawieszania i układu kierowniczego, ponieważ europejskie drogi różnią się od tych w Stanach Zjednoczonych. To samo dotyczy nawyków kierowców na obu kontynentach." Wiadomo, że inżynierowie Chevroleta prowadzą obecnie gruntowne testy dwóch egzemplarzy tego modelu na europejskich drogach w zróżnicowanych warunkach eksploatacji.
Chevrolet
3 Wiadomo, że sprzedaż corvette stingray w USA rozpocznie się już niebawem, natomiast w Europie auto w wersji coupe pojawi się w wybranych punktach dilerskich Chevroleta pod koniec roku.
Chevrolet / Stefan GrĂpper
4 Wiadomo, że sprzedaż corvette stingray w USA rozpocznie się już niebawem, natomiast w Europie auto w wersji coupe pojawi się w wybranych punktach dilerskich Chevroleta pod koniec roku. Ceny wariantów coupe i cabrio rozpoczynają się w Niemczech od odpowiednio 69 990 euro (po przeliczeniu niecałe 300 tys. zł) i 72 990 euro (ponad 310 tys. zł). Najtańsze ferrari california, którego sercem jest 460-konny silnik, kosztuje od niemal miliona zł. Porsche 911 carrera (350 KM) od 455 tys. zł, wersja GT3 z 476-konnym silnikiem kosztuje od 690 tys. zł. Kabriolet zadebiutuje na europejskim rynku na początku 2014 roku.
Chevrolet / Stefan GrĂpper
5 Źródłem napędu jest nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l, który w połączeniu ze sportowym układem wydechowym rozwija 460 KM mocy przy 6000 obr./min oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4600 obr./min...
Chevrolet / Stefan GrĂpper
6 W opinii inżynierów Chevroleta jest to najmocniejsze seryjne wcielenie corvette w historii - samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy i jest w stanie uzyskać przeciążenie rzędu 1g w szybko pokonywanych zakrętach.
Chevrolet / Stefan GrĂpper
7 Chevrolet corvette stingray został wyposażony w radio chevrolet MyLink - podobno inspirowane wyglądem tabletu. Urządzenie pozwala na personalizację wyświetlanych informacji, w zależności czy corvette jest wykorzystywana podczas codziennej jazdy, w trakcie weekendowych lub wakacyjnych wyjazdów czy też podczas jazdy na torze. System obejmuje m.in. dwa ośmiocalowe ekrany LCD, wejście USB, wejście na karty SD oraz odsuwany centralny ekran, który kryje schowek na zewnętrzne urządzenia.
Chevrolet
8 Seryjny w Europie zestaw Z51 Performance obejmuje rozbudowany pakiet aero, który w opinii inżynierów poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością. Na liście jest też elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, specjalne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory, skrzynia biegów dostrojona na sportowo, systemem smarowania z suchą miską olejową, system chłodzenia mechanizmu różnicowego oraz przekładni, większe koła i opony z przodu (19x8,5 cala) i z tyłu (20x10 cali), większe hamulce z przodu (345 mm) i z tyłu (338 mm)...
Chevrolet
9 W pakiecie Z51 Performance znajdzie się również system magnetycznej kontroli toru jazdy Magnetic Ride Control (opcjonalny w Stanach Zjednoczonych) dostosowany do europejskich warunków drogowych, a także układ Performance Traction Management i sportowy układ wydechowy.
Chevrolet
10
Chevrolet
11
Chevrolet
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję