Koniec z oślepianiem i mruganiem światłami! Pierwsze zdjęcia nowego audi A8
1 Twórcy wyjaśniają, że diodowa technika Audi Matrix polega na podziale przednich reflektorów samochodu na szereg małych, pojedynczych diod, które współpracują z połączonymi szeregowo soczewkami lub elementami odblaskowymi. Zarządzane szybkim sterownikiem, zależnie od sytuacji na drodze, włączają się i wyłączają lub zmieniają intensywność świecenia. W opinii konstruktorów właśnie dzięki temu, zawsze precyzyjnie doświetlają drogę i oświetlają maksymalnie duży obszar, bez potrzeby stosowania mechanizmu regulującego położenie reflektorów.
Audi
2 Nowa limuzyna? Wiadomo, że światła reflektorów nowego audi A8, które zadebiutuje pod koniec 2013 roku, składają się z 25 diod połączonych w zespoły po pięć diod. Kiedy są ustawione w tryb "automatic", a światła drogowe włączone, to system uaktywnia się powyżej prędkości 30 km/h w terenie niezabudowanym, a w terenie zabudowanym powyżej 60 km/h. Reflektory diodowe Audi Matrix dają światło o krystalicznym blasku.
Audi
3 Po zakończeniu manewru wyprzedzania, światła drogowe świecą znów pełną mocą, na nowo włączając przyciemnione wcześniej sekcje diod. Światło, które widzi kierowca jest zawsze jasne, jednorodne i o wiele bardziej efektywne niż mechanicznie sterowane reflektory w autach innych producentów. Jedną z funkcji wzmacniających bezpieczeństwo w audi A8 jest tzw. światło rozpoznające. Do jego zadań należy rozpoznawanie idących jezdnią, poboczem lub chodnikiem pieszych. Jeśli w krytycznej odległości przed audi funkcja rozpozna postać ludzką, to pojedyncze diody na krótko trzykrotnie zabłysną, wyraźnie oddzielając pieszego od otoczenia i ostrzegając zarówno idącego jak i kierowcę. Funkcja ta współpracuje z asystentem jazdy nocą.
Audi
4 Ponadto diody reflektorów Audi Matrix mają doskonale sprawdzać się jako światła doświetlające zakręty. Skręcają wiązkę światła zgodnie z kierunkiem zakrętu. Korzystając z danych o pokonywanej trasie, jakich dostarcza zamontowana na pokładzie A8 nawigacja MMI Navigation plus, dostosowują się nawet na chwilę przed skrętem kierownicy sygnalizującym wjeżdżanie w zakręt. Kolejną funkcją dostępną w nowej limuzynie Audi są kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Diody kierunkowskazów zapalają się blokowo w cyklu co 150 milisekund, a sygnał świetlny kierunkowskazu przebiega w kierunku skręcania.
Audi
5 Przypominamy, że technologia Audi Matrix została zastosowana w wyścigowych Audi R 18 e-tron quattro, które wygrało tegoroczny 24-godinny wyścig Le Mans. W tym przypadku na prostej oświetlają tor na odcinku ok. jednego kilometra.
Audi
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję