Reklama
Reklama
Reklama

Okazał się znacznie większym hitem niż... maluch! Wybrało go 30 mln ludzi

17 czerwca 2013, 14:41
30 mln volksawgena golfa
30 mln volksawgena golfa / Volkswagen / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
Na świat przyszedł rok po tym jak w komunistycznej Polsce ruszyła produkcja malucha. Od tej chwili każdego dnia średnio kupowało go 2000 osób. Wreszcie po 39 latach z taśmy fabryki w Wolfsburgu zjechał volkswagen golf z numerem 30 000 000!

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
samochód silnik cena TSI Fúsi najtanszy samochód TDI volkswagen golf
Reklama

Komentarze (15)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • Biketron
    2013-06-19 03:58
    ~biker2013-06-17 19:54

    kolego Harley ma tylko i wyłacznie ok. 63KM i jest jednym z najsłabszych motocykli na świecie, oczywiscie jest to poprostu archaik

    CHYBA SOBIE KOLEGO ZARTUJESZ I MOWISZ O MOTOCYKLACH INNEJ MARKI!?
    Starsze modele (1130ccm) maja grubo ponad 100KM, a OSTATNIE MODELE (Z SILNIKIEM 1690ccm) sa reklamowane bez podawania mocy, ale nikt przeciez nie ocenia Harleya po mocy - tylko kazdy DOCENIA MOMENT OBROTOWY DLUGOSKOKOWYCH SILNIKOW HARLEYA!!!
    A sa to wielkosci, od ktorych oko bieleje wlascicielom wiekszosci tego samochodowego badziewia, ktore jest uzywane w Polsce!
    0
    zgłoś
  • Szoferak
    2013-06-19 03:27
    Dlaczego na portalu dziennik.pl na temat motoryzacji notorycznie wypowiada sie osoba (osoby), ktore o historii i rozwoju motoryzacji na swiecie nie maja zielonego pojecia i nie posiadaja na ten temat sladowej chocby wiedzy!
    Przeciez kazdy w miare przytomny czytelnik wie, ze autorem koncepcji przedniego napedu przez umieszczony poprzecznie przed lub nad przednia osia czterocylindrowy silnik jest brytyjski konstruktor greckiego pochodzenia sir Alec Issigonis, ktory zaprojektowal slynnego Morrisa Mini (nie nalezy mylic z obecnie produkowanym przez BMW samochodem Mini!), a zrobil to w roku 1958!
    Od sierpnia 1959 samochod ten byl masowo produkowany w UK, pozniej takze jako Austin Mini!
    Kolejnymi (wiekszymi) wersjami tego samochodu byly Austiny 1100, 1300 i 1800, ktore w formi przypominaly male "combi" z charakterystycznymi pionowymi migaczami!
    Mialy rewolucyjne jak na owe czasy zawieszenie hydrauluczne z centralnie umieszczonym zbiornikiem - taka hydrauliczna wersja centralnej sprezyny w Citroenie 2CV!
    Samochod ten - w wersji Cooper 1275 - byl bezkonkurencyjnym w latach 60. XX wieku narzedziem pracy kierowcow rajdowych, a Finowie Makinen i Aaltonen dwa razy zdobyli na tym szkrabie Rajdowe Mistrzostwo swiata w latach 1965 i 1967! Zreszta i w roku 1964 Paddy Hopkirk dokonal na tym samochodzie tej samej sztuki!
    Samochod ten zyskal wsrod kierowcow rajdowych opinie samochodu, ktorego nikomu nie udalo sie postawic na dachu!

    Zanim zabierzecie sie za pisanie o samochodach - radze zabrac sie za czytanie na ten temat! A jest o czym!
    Skoro jakis szczawik w waszym imieniu pisze bzdury - to pracuje na wasza smiesznosc i niewiarygodnosc!
    Zamiast notorycznie i bardzo nieudolnie grac w lige zagraniczna - skoncentrujcie sie raczej na polskich problemach wspolczesnych!
    A jest - wierzcie mi - w czym wybierac!
    Pozdrowienia i zyczenia powrotu do rownowagi psychicznej!
    0
    zgłoś
  • andre
    2013-06-18 17:45
    niemiecka gazeta i nimiecki portal nic dziwnego ze zachwala golfa i tuska...be
    0
    zgłoś
  • satyr
    2013-06-18 15:39
    Germany -(Niemcy) chcieli wybudować fabrykę VV(garbusa) i sprzedawać za 1/2 ceny Fiata 126p (malucha).
    Komuniści się nie "zgodzili" (Gierek,Jaroszewicz,itd,,,)- czym by "rządzili" PO(srańce), t.zw. "zimna wojna".
    "Garbus" był za tani dla "klasy robotniczej".
    0
    zgłoś
  • wieloletni użytkownik VW-golf 4
    2013-06-18 10:53
    Benzynowe silniki Volkswagena to szmelc.
    0
    zgłoś
  • sdf
    2013-06-18 10:52
    Dlaczego Niemcy przegrały 2 wojnę światową.

    Bo postawił na Volkswagena.
    0
    zgłoś
  • ryś
    2013-06-18 07:40
    Jeździłem Golfem I , tym z 76 roku. W porównaniu z Ładą 2103 to samochód bardzo źle zaprojektowany i z dużą awaryjnością. Oczywiście później było lepiej, ale początki Golf miał trudne. Łada w tamtych czasach to bardzo fajny samochód, z nowoczesną linią , trwały i z dobrym dynamicznym silnikiem.
    0
    zgłoś
  • sun
    2013-06-18 05:56
    Przejechałem moim dizelkiem ponad 250k.W silniku wymieniane tylko świece żarowe,paski,olej i filtr oleju.Super autko.
    0
    zgłoś
  • eedek
    2013-06-18 01:18
    Do komentujących niedopracowania silników wysokoprężnych VW, ale niekoniecznie mających doświadczenia w eksploatacji takiego samochodu odpowiem krótko: w 1984 roku kupiłem nowego Golfa II z silnikiem diesla 1,6 (bez turbo). Do momentu sprzedaży w 1995r samochód ten przejechał bez najmniejszych problemów 256tys km. Drugi własciciel przejechał nim bez problemu dalsze 150 tys km.
    0
    zgłoś
  • 66
    2013-06-17 20:54
    Nie ma to jak porównywać jedną generacje malucha do SIEDMIU VII jakiegoś golfa. Tytuł napisany aby zdobys jak najwięcej kliknięć. Tak wygląda dzisiejsze dzeinnikarstwo. Napisać jakiś debilizm byle strona/portal najwicej zarobiła
    0
    zgłoś
  • sca
    2013-06-17 20:07
    wszystkie te galerie aut dla szpanerów - fafnaście zdjęć z zewnątrz, czy szpaner będzie dobrze wyglądać na ulicy z łbem w oknie

    jak się autem jeździ, a nie szpanuje, to ergonomia i względna estetyka wnętrza są ważne
    0
    zgłoś
  • biker
    2013-06-17 19:54
    kolego Harley ma tylko i wyłacznie ok. 63KM i jest jednym z najsłabszych motocykli na świecie, oczywiscie jest to poprostu archaik
    0
    zgłoś
  • NIGDZIE TEGO NIE WYCZYTASZ
    2013-06-17 17:02
    Helmuty sie wciaz uzom jak robic ropniaki po tym jak T34 sie okazaly niepalne a tygrysy it.p. palily sie jak zapalki.
    0
    zgłoś
  • Ot i cala PO " prawda " !!!
    2013-06-17 16:57
    Nie bedziemy klekac przed hierarchami BO NAM PRZESZKADZAJOM KRASC.
    Podpis...PO Ynteligencja + SLD + PSL + Parchy + kryminalisci.
    0
    zgłoś
  • idemendent
    2013-06-17 15:36
    Obecnie jest za bardzo przekombinowany czyt. posiada za wiele zaawansowanej technologii. To sprawia, że zatracił status samochodu bardzo trwałego i niezawodnego, którą kiedyś miał "Garbus" dzięki nieskomplikowanej budowie. Bezpośredni wtrysk benzyny kiedy nie wszyscy inni to stosują, rozciągające się łańcuchy rozrządu kiedy pasek jest tak mocny, że napędza Harley-a (wiadomo jaki Harley jest ciężki i jak mocne ma silniki) a o niedopracowaniach silników wysokoprężnych w wydaniu VW to książkę ostrzeżenie przed mini można napisać na przykładzie tylko VW. Gdyby obywatele innych państw zarabiali jak Niemcy to ich samochód byłby liderem na miejscu Golfa.
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama