Nowy chevrolet spark EV pędzi do 100 km/h w 8,5 sekundy
1 Silnik współpracuje z koaksjalnym zespołem napędowym i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy. Prawda, że szybko?
Chevrolet / Steve Fecht
2 Samochód wykorzystuje zatwierdzoną przez SAE (Society of Automotive Engineers - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) ładowarkę typu combo umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym
Chevrolet / Steve Fecht
3 System, który będzie dostępny niedługo po debiucie rynkowym auta, pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut i - w opinii twórców - zasięg będzie największy w tej klasie samochodów. Na ile kilometrów jazdy wystarczy prądu? To tajemnica Chevroleta. Spark EV pojawi się w salonach dilerskich Chevroleta w Kalifornii latem 2013 roku
Chevrolet / Steve Fecht
4 "Celem zespołu pracującego nad układem napędowym dla nowego modelu Spark EV było uzyskanie jak najlepszego przyspieszenia oraz maksymalnej wydajności" - powiedział Chuck Russell, główny inżynier Sparka EV
Chevrolet / Steve Fecht
5 "Myślę, że klienci najbardziej docenią przyjemność z jazdy, jaką daje Spark EV; auto przyspiesza płynnie, a moc jest dostępna w każdym momencie" - dodał Russell
Chevrolet / Steve Fecht
6 Litowo-jonowe akumulatory Sparka EV o pojemności 20 kWh będą objęte gwarancją na osiem lat z limitem przebiegu do 100 000 mil (161 000 kilometrów) i można je ładować kilka razy dziennie
Chevrolet / Steve Fecht
7 Ładowanie z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 240V trwa poniżej siedmiu godzin. Producent dostarcza w standardzie kabel 120V
Chevrolet / Steve Fecht
8 "Akumulatory umieszczone w modelu Spark EV przeszły ponad 200 000 godzin testów w naszym globalnym laboratorium" - powiedział Larry Nitz, dyrektor zarządzający zespołem inżynierów GM ds. systemów elektrycznych. "Testy przyczyniły się do opracowania układu, który można ładować kilka razy dziennie z wykorzystaniem systemu szybkiego ładowania. W ten sposób klienci nie będą się już musieli martwić o zasięg ich pojazdu."
Chevrolet / Steve Fecht
9 Inżynierowie są dumni z tego, że ponad 75 procent podzespołów układu napędowego Sparka EV pochodzi z chevroleta volt (auto o rozszerzonym zasięgu) oraz z programów hybrydowych półciężarówek GM
Chevrolet / Steve Fecht
10 Produkcja silnika elektrycznego i zespołu napędowego Sparka EV rozpocznie się na początku 2013 roku. Podzespoły te będą wytwarzane w należącej do GM fabryce przekładni w White Marsh w stanie Maryland, nieopodal Baltimore.
Chevrolet / Steve Fecht
11 Czy elektryczny chevrolet spark trafi do Polski? Dlaczego nie - pożyjemy, zobaczymy...
Chevrolet / Steve Fecht
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję