Nawet poligon go nie złamał! Nowy samochód dla zapracowanych to ford ranger
1 Przed ogłoszeniem decyzji sędziowie przeprowadzeniu serię wyczerpujących testów na poligonie doświadczalnym Millbrook w Bedfordshire w Wielkiej Brytanii. Pikap Forda zdobył 47 punktów - to więcej, niż…
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
2 To więcej, niż suma punktów uzyskanych przez zdobywców drugiego i trzeciego miejsca łącznie. Isuzu d-max wylądowało na podium zaraz za rangerem...
Media
3 Podium zamknął pikap Volkswagena, czyli amarok.
Volkswagen
4 "Ford ranger to znakomity samochód wielozadaniowy, łączący stabilne i komfortowe właściwości jezdne na asfalcie z dużymi możliwościami terenowymi" - powiedział Jarlath Sweeney, irlandzki dziennikarz i jeden z jurorów oceniających pickupy, który zasiada również w jury konkursu "Międzynarodowy Van Roku". Jaki jest nowy ranger w praktyce?
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
5 Ranger pręży się wymiarami - ma 5359 mm długości oraz 1850 mm szerokości, czyli jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzednika
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
6 Kierowca może głosem obsługiwać telefon komórkowy, zestaw audio, iPoda, urządzenia USB oraz układ klimatyzacji. W wybranych wersjach po raz pierwszy dostępna jest skrzynia manualna lub automatyczna o sześciu przełożeniach. Standardem we wszystkich wersjach kabin nowego forda ranger są po raz pierwszy boczne kurtyny powietrzne, które chronią głowy pasażerów podczas zderzenia. Kurtyna powietrzna została zaprojektowana tak, aby chronić osoby podróżujące w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń poprzez pokrycie górnej części bocznego przedziału pasażerskiego oraz powierzchni szyb ciągnącej się od słupka A do słupka C
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
7 W wyższych wersjach wyposażenia dostępne są również takie elementy, jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat, pięciocalowy wyświetlacz kolorowy czy nawigacja satelitarna. Ranger jest pierwszym pikapem w historii testów zderzeniowych Euro NCAP, który zdobył 5 gwiazdek
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
8 Silniki? Wysokoprężne jednostki Duratorq o pojemnościach 3,2 (pięciocylindrowy) o mocy 200 KM osiągający 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 2,2 litra w dwóch wariantach mocy: 125 i 150 KM
Infor / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
9 Ford Ranger odznacza się siłą uciągu przyczepy o masie do 3350 kilogramów w modelach wyposażonych w silniki Diesel. Głębokość brodzenia w wersjach 4x4 wynosi 800 milimetrów nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. Niektóre warianty 4x2 mają ładowność ponad 1350 kilogramów i prześwit aż 241 milimetrów
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
10 Dużą rolę w przypadku jazdy po wertepach odgrywa również sterowana elektronicznie skrzynia rozdzielcza - dostępna zarówno w modelach z ręczną, jak i automatyczną skrzynią biegów - która pozwala kierowcy na dowolne przełączanie napędu pomiędzy trybem 4x2 i drogowym ustawieniem 4x4 za pośrednictwem pokrętła umieszczonego w konsoli centralnej
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
11 W Polsce najtańszy model rangera to wersja z pojedynczą kabiną i silnikiem 2.2 TDCi/125 KM - takie auto kosztuje od 91 820 zł
Inne / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję