Legendarne taksówki wracają do nas! Zobacz zdjęcia
1 Oto na ulice Warszawy wracają taksówki tego producenta, bardzo popularne przed wojną...
Chevrolet
2 "Nie tylko historyczne sentymenty zadecydowały o wyborze tego właśnie modelu dla firmy. Orlando to model nadający się doskonale na taksówkę, wygodny, o wyjątkowo pojemnym wnętrzu dla siedmiu pasażerów, bezpieczny, nowoczesny i atrakcyjny wizualnie" - mówi Arkadiusz Wieczorek, założyciel Wawa Taxi.
Chevrolet
3 Jak się dowiadujemy program pilotażowy dla kilku taksówek Orlando w tej firmie ruszył już w sierpniu 2011. Teraz zdecydowano się na rozszerzenie taboru i obecnie w Wawa Taxi jeździ kilkadziesiąt chevroletów orlando
Chevrolet
4 Samochody mają być użytkowane do 12 miesięcy, potem wymienione na kolejne, wprost z linii produkcyjnej
Chevrolet
5 A teraz szczypta historii... Pierwsza montownia General Motors w Polsce (1928-1931) skierowała na rynek kilka tysięcy osobowych Chevroletów
Chevrolet
6 Sporo z nich było z powodzeniem wykorzystywanych jako taksówki. Ceniono je za trwałość, niezawodność oraz niskie koszty zakupu i eksploatacji, a takie opinie w ustach taksówkarzy to nie bagatela
Chevrolet
7 Druga montownia GM w Polsce (1936-1939) jeszcze bardziej utrwaliła tę tendencję, do tego stopnia, że pod koniec lat 30 marka Chevrolet stawała się pewnego rodzaju synonimem taksówki
Chevrolet
8 Po wojnie, w latach 50. i 60., postoje taksówek okupowały głównie krajowe Warszawy, ale...
Chevrolet
9 ...licznymi perełkami wśród nich były Chevrolety Fleetmaster, Stylemaster, Fleetline, Bel Air (niektóre w wersjach de luxe), których kilka tysięcy sprowadzono do Polski w latach 1946-1953 oraz później w ramach prywatnego "importu marynarskiego"
Chevrolet
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję