- Nowa Toyota Touring wjeżdża na rynek. To duży SUV w stylu kombi
- Tak wygląda nowa Toyota bZ4X Touring z Kartą Dużej Rodziny. Jaka pojemność bagażnika?
- Toyota bZ4X Touring zamiast RAV4. Gwarancja na 1 milion kilometrów
- Toyota bZ4X Touring - 224 KM czy 380 KM. Takiego auta jeszcze nie było
- Toyota bZ4X Touring jest dzielna w terenie i w wodzie
Nowa Toyota Touring wjeżdża na rynek. To duży SUV w stylu kombi
Toyota sypie z premierami. Japoński producent właśnie prowadzi szturm w najpopularniejszych segmentach rynku. 4,3-metrowy Urban Cruiser debiutuje w konkurencyjnej klasie B-SUV. Z kolei nowa Toyota C-HR+ za chwilę zacznie się rozpychać się wśród kompaktowych modeli C-SUV. W drodze jest już zupełnie nowa Toyota RAV4, czyli SUV segmentu D. Mało?
Nowa Toyota bZ4X Touring właśnie powiększa gamę producenta. Embargo przestało obowiązywać, oto pierwsze wrażenia…
Tak wygląda nowa Toyota bZ4X Touring z Kartą Dużej Rodziny. Jaka pojemność bagażnika?
Toyota bZ4X Touring w nowym lakierze Brilliant Bronze może niektórym przypominać duże kombi wyżej zawieszone nad drogą. Jednak to duży SUV dla dużej rodziny. Większe wymiary szczególnie dobrze widać w bocznych proporcjach. Nowy model powstał dzięki rozciągnięciu sylwetki zwykłego bZ4X. Stąd bardziej praktyczna wersja nadwoziowa jest o 140 mm dłuższa (4830 mm długości) i 20 mm wyższa (1620 mm wysokości).
Dodatkowe milimetry pozwoliły powiększyć bagażnik o 148 litrów do przepastnych 600 l pojemności. Tylne siedzenia dzielone w proporcji 40:60 można szybko złożyć i powiększyć przestrzeń transportową. Dystans między przednimi a tylnymi fotelami na wysokości bioder to aż 1 m.
Toyota bZ4X Touring zamiast RAV4. Gwarancja na 1 milion kilometrów
Z takimi gabarytami Toyota Touring z powodzeniem może być alternatywą dla RAV4. Szczególnie, że elastyczność platformy e-TNGA pozwoliła projektantom zaszaleć z planowaniem wnętrza. Duży rozstaw osi (2850 mm, to 160 mm więcej niż w RAV4 i dokładnie tyle samo co Highlander), akumulator zamknięty w podłodze plus przesunięcie tablicy rozdzielczej do przodu przełożyły się na przestronność kabiny na poziomie limuzyny Camry czy właśnie Highlandera, płaską powierzchnię pod stopami i obniżenie środka ciężkości tak ważnego dla właściwości jezdnych.
Nowy SUV od progu wita przeprojektowanym wnętrzem. 14-calowy ekran systemu multimedialnego jest standardem we wszystkich wersjach. Pod nogami skrywa się litowo-jonowy akumulator o pojemności 74,7 kWh brutto. To najnowsza bateria japońskiej marki chłodzona cieczą. Producent podkreśla, że w bZ4X Touring stosuje ogniwa firmy Panasonic, a te mają wyjątkowo dobrze opierać się degradacji wydajności i zostały przystosowane do ładowania w bardzo niskich temperaturach. Toyota jest tak pewna zastosowanej technologii baterii, że alternatywnie do standardowej ochrony na 8 lat lub 160 000 km przebiegu oferuje program Battery Care, który zapewnia gwarancję na 10 lat lub milion kilometrów. Nikt nie oferuje takich warunków!
Ogromną korzyścią jest maksymalna moc ładowania, która wynosi 150 kW. Uzupełnienie energii od 20 do 80 proc. zajmie 28 minut. To bardzo dobry wynik. Plusem jest także ładowarka pokładowa o mocy 22 kW, która umożliwia szybsze ładowanie AC. Funkcję przygotowania akumulatora do ładowania (rozwiązanie szczególnie przydatna zimą) można aktywować ręcznie lub automatycznie z wykorzystaniem nawigacji.
Toyota bZ4X Touring - 224 KM czy 380 KM. Takiego auta jeszcze nie było
Napęd Toyoty bZ4X Touring wykorzystuje mniejszy i lżejszy układu e-Axle. Inżynierowie zastosowali tu nowe półprzewodniki z węglika krzemu (SiC), które są efektywniejsze i jednocześnie generują przy tym wyższą moc. Wariant z napędem na przednie koła osiąga moc 224 KM, zaś w przypadku bZ4X Touring z napędem 4x4 ma aż 380 KM, co czyni ten model najmocniejszym elektrycznym autem japońskiej marki. Jak przystało na rodzinną rakietę, Toyota bZ4X Touring jest też siłaczem przygotowanym do holowania przyczep o masie do 1500 kg.
Toyota bZ4X Touring jest dzielna w terenie i w wodzie
Toyota bZ4X Touring z elektrycznym napędem 4x4 talentem w terenie zaskoczy większość modeli SUV. Krótkie zwisy, duże koła i porządny prześwit na poziomie RAV4 to kombinacja, która przekłada się na dobry wykrzyż na wertepach. Kierowca może wybrać różne tryby pracy systemu XMODE, by dopasować je do jazdy po śniegu i błocie, w głębokim śniegu i błocie (do 20 km/h) oraz w bardzo trudnych warunkach (do 10 km/h) z wykorzystaniem funkcji Grip Control. Na mokrej nawierzchni Touring ze stałym napędem 4x4 XMODE wystartuje pewniej i szybciej niż RAV4 wyposażona w układ 4x4 dołączany przez komputer i to mimo, że EV waży ponad 300 kg więcej. To m.in. zasługa mocniejszego silnika elektrycznego przy tylnej osi.
Ile kosztuje nowa Toyota bZ4X Touring? Cena niższa o 40 000 zł
Nowa Toyota bZ4X Touring trafi do sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2026 roku. Cena? Obecnie Toyota bZ4X w wersji Prestige kosztuje od 189 900 zł. Po złożeniu wniosku o dopłatę w ramach nowego programu NaszEauto cena spadnie maksymalnie o 40 000 zł do 148 900 zł, czyli do poziomu mniejszej kompaktowej Corolli TS Kombi z napędem hybrydowym.