Jameel Motors z Arabii Saudyjskiej wjeżdża do Polski

Jameel Motors jako niezależny dystrybutor motoryzacyjny działa w Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Turcji, Maroku, Egipcie, Algierii, Japonii, Chinach, Australii i Monako. Tam sprzedaje samochody takich marek jak m.in. Toyota, Lexus, BYD, GAC Motor, MG Motor, Farizon Auto czy Hino.

Reklama

Teraz Jameel Motors otwiera biznes w Polsce i będzie sprzedawać samochody chińskiego koncernu GAC, czyli Guangzhou Automobile Group. GAC to jeden z największych producentów zza Wielkiego Muru - działa od 1997 roku, jest obecny w 76 krajach i zajmuje 181. miejsce na liście Fortune Global 500. Na co mogą liczyć kierowcy nad Wisłą?

GAC w Polsce to trzy modele. Oto Aion V, Aion Y Plus i Hyptec HT

Jameel Motors na początek wprowadzi trzy modele marek należących do koncernu GAC: Aion V, Aion Y Plus oraz Hyptec HT. Samochody będą sprzedawane w ogólnopolskiej sieci dilerskiej.

– Naszym priorytetem jest dostarczenie polskim kierowcom bezpiecznych, innowacyjnych i atrakcyjnych cenowo samochodów elektrycznych oraz wsparcie Polski w transformacji ku zrównoważonej mobilności – mówi Marcin Słomkowski, general manager Jameel Motors Poland. Modele GAC wyróżniają nowoczesny design, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, wysokiej jakości materiały, najlepsze standardy bezpieczeństwa, luksusowe wykończenie oraz imponujący zasięg do 520 km na jednym ładowaniu – wylicza.

GAC Aion Hyper SSR / PAP/EPA / FEATURECHINA / Avalon
Reklama

Aion V to nowy SUV w cenie dla Kowalskiego. Jak wygląda?

Aion V to modnie wystylizowany SUV zaprojektowany na rynki europejskie. Z nadwoziem o długości ponad 4,6 m powalczy w klasie takich aut jak Skoda Enyaq czy Volkswagen ID.4. Duży rozstaw osi (prawie 2,8 m) przekłada się na przestronne wnętrze o powierzchni 4,42 m2. Wyposażenie obejmuje m.in. lidar obsługujący systemy bezpieczeństwa czy system multimedialny napędzany przez AI.

GAC Aion V / Materiały prasowe

Popisem inżynierów jest wydajny napęd, który stanowi silnik o mocy 224 KM i akumulator 75 KWh. Taki potencjał wystarczy, by od 0 do 100 km/h przyspieszyć w 7,9 sekundy. Architektura 400V i 180 kW mocy ładowania pozwalają zwiększyć zasięg o 370 km w 15 minut. Producent deklaruje niezwykle niskie zużycie energii, na poziomie 12,8 kWh/100 km. Zasięg - ponad 520 km.

Aion V - osiągi i cena to rewelacja. Nowy SUV o 39 000 zł tańszy niż Skoda

W Niemczech ceny startują od ok. 35 000 euro. To oznacza, że w Polsce Aion V może kosztować na poziomie 150 000 zł. To byłaby świetna oferta za tak duże auto – szczególnie, że dzięki maksymalnej dopłacie 40 000 zł z programu NaszEauto cena spadłaby do 110 000 zł.

Skoda Enyaq z akumulatorem 63 kWh i silnikiem 204 KM kosztuje od 189 900 zł. Volkswagen ID.4 z silnikiem 286 KM i akumulatorem 77 kWh to wydatek od 195 000 zł.

GAC Aion V / Materiały prasowe

Aion Y Plus - najtańszy minivan z Kartą Dużej Rodziny

Aion Y Plus to 4,5-metrowy rodzinny minivan zaprojektowany w Mediolanie. Włoska robota sprawia, że w przypadku tego auta już za stylistykę należy się piątka. Drzwi otwierają się szeroko, niemal pod kątem prostym, co docenią rodzice mocujący się z fotelikami dziecięcymi na tylnej kanapie.

GAC AION Y Plus / Materiały prasowe

Jaka moc i pojemność bagażnika w AION Y Plus?

Miejsce kierowcy wita z przejrzystym kokpitem i niemal 15-calowym ekranem na środku. Przednie siedzenia można odchylić na płasko, dzięki czemu po złożeniu oparcia tylnej kanapy powstaje sypialnia – wystarczy jedynie wsunąć dmuchany materac. Bagażnik zapewnia od 405 l do 1200 l pojemności.

Silnik o mocy 201 KM i zamknięty w podłodze akumulator o pojemności ponad 63 kWh powinny zapewnić przyzwoitą dynamikę i ok. 410 km zasięgu. Moc ładowania - 270 kW.

GAC AION Y Plus / Materiały prasowe

Rodzinny minivan za 89 000 zł?

Aion Y Plus na rynku niemieckim to cena poniżej 30 000 euro. Co po przeliczeniu daje 129 000 zł. Jeśli podobny poziom zostanie ustalony w Polsce, to po odjęciu 40 000 zł dopłaty z programu NaszEauto cena spadnie do 89 000 zł.

AION Y Plus / PAP/EPA / RUNGROJ YONGRIT

Hyptec HT to duży SUV z drzwiami otwieranymi do nieba

Wreszcie Hyptec HT, czyli niemal 5-metrowy SUV klasy wyższej, który w Polsce stanie do walki z takimi tuzami jak m.in. Mercedes EQE SUV czy BMW iX. Samochód wyróżnia się system otwierania tylnych drzwi – uchylają się do góry razem z częścią dachu niczym skrzydła mewy (gullwing; podobnie jak w dawnych Mercedesach i Tesli Model X).

Spektakularna stylistyka skrywa silnik o mocy 241 KM i napęd na tył. Taka konfiguracja powinna zapewnić ok. 450 km zasięgu i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 s.

Hyptec HT / Materiały prasowe
Hyptec HT / Materiały prasowe

Kiedy ruszy sprzedaż? Jaka gwarancja?

Pierwsze auta pojawią się w salonach w III kwartale 2025 roku. Wtedy też poznamy szczegółową specyfikację aut polski rynek. Samochody chroni 8-letnia gwarancja.

Hyptec HT / PAP/EPA / BAGUS INDAHONO