- Najbardziej niezawodne samochody. Sprawdzili 300 tys. aut
- Toyota najbardziej niezawodna. Aż 7 na 10 modeli to auta japońskiego koncernu
- Toyota RAV4 najbardziej niezawodna. Corolla nie jest gorsza
- Lexus NX najlepszy z obecnej gamy marki
- BMW broni honoru Europy. Mazda i Hyundai także są dzielne
Najbardziej niezawodne samochody. Sprawdzili 300 tys. aut
Kto produkuje najbardziej niezawodne samochody? Odpowiedź może dać najnowszy raport przedstawicieli organizacji Consumer Reports. Zestawienie powstało po przebadaniu ponad 300 tys. aut z lat 2020-2024, których użytkownicy zgłosili problemy z ostatnich 12 miesięcy.
W każdym modelu skupiono się na 20 obszarach. Od pozornie niewielkich usterek jak piszczące hamulce czy uszkodzenia wnętrza, po poważne awarie, których może nie obejmować gwarancja, jak uszkodzenia silnika, skrzyni biegów, akumulatorów trakcyjnych czy ładowania baterii. Auta oceniano w skali od 1 do 100 punktów. Wyniki?
Toyota najbardziej niezawodna. Aż 7 na 10 modeli to auta japońskiego koncernu
Toyota jako koncern zdeklasowała konkurencję. W Top10 znalazło się aż 7 modeli japońskiego producenta, w tym klasyczne hybrydy oraz ładowane z gniazdka hybrydy plug-in. Marki Toyota i Lexus są jedynymi, które w pierwszej dziesiątce są reprezentowane przez więcej niż jeden samochód.
Toyota RAV4 najbardziej niezawodna. Corolla nie jest gorsza
Toyota RAV4 z oceną 86 punktów na 100 możliwych zajęła pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej raportu Consumer Reports. Drugą lokatą podzieliły się Toyota Corolla oraz RAV4 Plug-in Hybrid, które zdobyły po 84 punkty. Na piątym miejscu sklasyfikowano RAV4 Hybrid (83 punkty), a 10. miejsce przypadło Corolli Hybrid (76 punktów).
Lexus NX najlepszy z obecnej gamy marki
Lexus NX z silnikiem benzynowym uzyskał 77 punktów – to najlepszy rezultat z obecnej gamy marki. Na 76 punktów oceniono hybrydowy model NX 350h. Z kolei 75 punktów zebrał sedan ES z jednostką benzynową. Wysokie noty otrzymały także inne dostępne w Polsce Lexusy – hybrydowy Lexus RX zdobył 67 punktów, a hybrydowa limuzyna ES 300h na 66 punktów.
BMW broni honoru Europy. Mazda i Hyundai także są dzielne
Mazda MX-5 dzielnie broni honoru producenta z Hiroszimy. Dopiero na 6. lokacie wylądowała pierwsza marka z Europy – BMW i4 zdobyło 82 punkty, to także jedyny samochód elektryczny sklasyfikowany tak wysoko. Rarytas z Korei to Hyundai Elantra Hybrid – ten sedan z dorobkiem 79 punktów zadłużył na 7. miejsce.
Oto 10 najbardziej niezawodnych samochodów
- Toyota RAV4 – 86 punktów
- Toyota Corolla – 84
- Toyota RAV4 PHEV – 84
- Mazda MX-5 – 84
- Toyota RAV4 Hybrid – 83
- BMW i4 – 82
- Hyundai Elantra Hybrid – 79
- Lexus NX – 77
- Lexus NX Hybrid – 76
- Toyota Corolla Hybrid – 76
Oto 10 najgorszych samochodów
Na szarym końcu listy samochodów prześwietlonych przez Consumer Reports znajdują się amerykańskie marki i jeden Nissan. Najsłabiej wypadł Ford F-150 Hybrid – uzyskał 7 punktów na 100 możliwych.
- Ford F-150 Hybrid – 7 punktów
- GMC Canyon – 15
- Chevrolet Colorado – 15
- Rivian R1T – 20
- Ford Escape Hybrid – 21
- Jeep Grand Cherokee L – 22
- Jeep Grand Cherokee – 22
- Nissan Frontier – 27
- Jeep Wrangler – 27
- Ford F-150 Lightning – 28
Sami kupują samochody do testów i badań. Niezależni od producentów
Oceny końcowe Consumer Reports opierają się na wynikach poszczególnych modeli danego producenta, z których następnie wyciągana jest średnia. Eksperci biorą pod uwagę:
- Wyniki testów drogowych. Do zestawienia kwalifikują się wszystkie marki, których minimum dwa samochody były w danym roku przetestowane przez ekipę Consumer Reports. Co ciekawe, organizacja nie opiera się w swoich ocenach o samochody testowe użyczone przez producentów, tylko kupuje je w salonach, tak, jak robią to klienci. Każdy egzemplarz przechodzi ten sam zestaw 50 różnych prób zarówno na drogach publicznych, jak i w centrum testowym w Connecticut.
- Bezpieczeństwo. Po lupę trafiają wyniki testów zderzeniowych, a dodatkowe punkty przyznaje się za systemy bezpieczeństwa wchodzące w skład wyposażenia seryjnego.
- Niezawodność. Tu ocenę wystawiają właściciele poszczególnych modeli samochodów w dorocznych ankietach obejmujących 20 obszarów,
- Satysfakcja właścicieli. Również ta ocena oparta jest na wynikach ankiet przeprowadzonych wśród osób, które jeżdżą konkretnymi samochodami. Im większa gotowość do ponownego zakupu tego samego modelu, tym wyższa ocena w rankingu.
Consumer Reports od 1936 roku prowadzi działalność non-profit na rynku USA. Testuje i ocenia nie tylko samochody, ale też m.in. sprzęty AGD, elektronikę użytkową, akcesoria dla dzieci, czy urządzenia medyczne. Budżet organizacji w całości zasilany jest ze składek i datków ok. 6 mln indywidualnych członków oraz partnerów instytucjonalnych.