- Toyota pręży muskuły. Oto pięć modeli na wielkie show
- Nowa Toyota Land Cruiser ROX to odlot
- Toyota GR86 w nowej odsłonie. Silnik o mocy 300 KM
- Toyota RAV-X to niezwykła hybryda plug-in
- Tak wygląda Toyota 4Runner TRD Surf z sinikiem 2.4/278 KM
Toyota pręży muskuły. Oto pięć modeli na wielkie show
Co się stanie, kiedy inżynierom Toyoty dać wolną rękę, mnóstwo kasy i czas? Zbudują przynajmniej pięć samochodów, którymi można wjechać niemal wszędzie. Oto auta stworzone specjalnie na targi SEMA Show 2024, czyli wielkie święto tuningu i modyfikacji.
Nowa Toyota Land Cruiser ROX będzie największą gwiazdą stoiska japońskiej marki. Terenówkę z otwartym dachem stworzyło Studio Calty Design, które odpowiada za opracowanie stylistyki najnowszego Land Cruisera debiutującego właśnie w Polsce. W modelu ROX ponad 50 proc. konstrukcji przeprojektowano i stworzono od nowa.
Nowa Toyota Land Cruiser ROX to odlot
Land Cruiser ROX wygląda agresywnie, ma potężne terenowe opony, podniesione zawieszenie, poszerzone błotniki, osłony podwozia, a także drzwi z otwartymi górnymi i dolnymi sekcjami. Największą zmianą w stosunku do standardowego Land Cruisera jest miękki, odsuwany dach oraz otwarty bagażnik za tylnymi siedzeniami.
Lakier Spring Green inspirowany jest kultowym malowaniem poprzednich generacji Land Cruisera. W kabinie fotele obszyte skórą Heritage Orange, a panele drzwiowe mają zintegrowane zestawy bezpieczeństwa i taśmy na okulary przeciwsłoneczne i inny gadżety.
Toyota GR86 w nowej odsłonie. Silnik o mocy 300 KM
Toyota GR86 Rally Legacy biało-zielono-czerwonego malowaniem nawiązuje do złotych czasów i rajdowych tradycji lat 90. Inspiracją dla nowego modelu była legendarna Celica GT-Four, a widać to po charakterystycznych sześcioramiennych białych felgach, tylnym spojlerze, dodatkowych halogenach i czerwonych chlapaczach. W kabinie klatka bezpieczeństwa, rajdowe fotele z sześciopunktowymi pasami oraz sportowa kierownica.
Prawdziwą bombą jest silnik G16E-GTS o mocy 300 KM i napęd na cztery koła GR-FOUR z GR Corolli. Żeby zmieścić ten arsenał inżynierowie musieli zmodyfikować podwozie GR86. Zmiany przeszło też przednie i tylne zawieszenie, a także układ kierowniczy. Specjalnie do tego auta zaprojektowano układ wydechowy i zastosowano wyczynowy intercooler.
Toyota RAV-X to niezwykła hybryda plug-in
Toyota RAV-X powstała na bazie RAV4 Plug-in Hybrid. Przy budowie tego auta inżynierowie zajrzeli do magazynu z częściami montowanymi w rajdówkach rywalizujących w Dakarze. Stąd RAV-X skrywa wzmocnione zawieszenie o dużym skoku, które podniosło auto o 51 mm. Z przodu i z tyłu pracują regulowane amortyzatory. Rozstaw kół jest szerszy o 160 mm. Terenowe opony z agresywnym bieżnikiem nawinięto na 17-calowe felgi. Podwozie chronią dodatkowe osłony.
Tak wygląda Toyota 4Runner TRD Surf z sinikiem 2.4/278 KM
Najnowsza Toyota 4Runner TRD Surf nawiązuje do lat 80., w których ten pikap japońskiej marki był jednym ulubionych samochodów surferów w południowej Kalifornii. Auto wyróżnia łatwy w demontażu nawet dla jednej osoby zdejmowany dach z bagażnikiem przystosowanym do przewożenia desek surfingowych, a także dwudrzwiowe nadwozie z elektrycznie regulowanymi szybami w drugim rzędzie i składany przedni fotel, który ułatwia zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Wnętrze jest odporne na warunki atmosferyczne, a podłoga wodoodporna.
Poszerzone nadwozie skrywa wzmocnione zawieszenie i przeprojektowany układ kierowniczy. Nadkola wypełniają potężne terenowe opony zamontowane na 17-calowych felgach. Turbodoładowany silnik 2.4 iForce produkuje aż 278 KM. Moment obrotowy na cztery koła przenosi 8-biegowa skrzynia automatyczna.
Nowa Toyota Tacoma TRD ProRunner
Tacoma TRD ProRunner Race powstała z myślą o rywalizacji w rajdach terenowych w klasie Stock Mid-Size. Podzespoły z Tacomy TRD Pro dostosowano do skróconego, dwudrzwiowego nadwozia Tacomy XtraCab. Zmodyfikowano zawieszenie, w którym wykorzystano amortyzatory FOX Quick Switch 3 (QS3) TRD Pro i przednie górne wahacze TRD, aby zapewnić lepsze osiągi w terenie.
Podwozie wzmocniono osłonami ochraniającymi podzespoły z przodu, skrzynię biegów oraz tylną oś. Klatka bezpieczeństwa zwiększa sztywność nadwozia. W kabinie wyczynowa fotele IsoDynamic Performance. Zamiast tylnej klapy jest siatka – to dla obniżenia masy. Specjalny zbiornik paliwa i koło zapasowe zamontowano w skrzyni ładunkowej wzmocnionej aluminium.