Nowa Toyota C-HR już tanieje. Trzy hybrydy do wyboru

Toyota C-HR to najpopularniejszy w Polsce kompaktowy SUV. Tylko w zeszłym roku na drogi wyjechało 6,5 tys. sztuk tego modelu. Niedawno na rynku zadebiutowała nowa generacja C-HR z trzema napędami hybrydowymi do wyboru. Samochód podczas specjalnych pokazów obejrzało ponad 40 tys. osób.

Teraz nowa Toyota C-HR jest dostępna w specjalnej ofercie. Japończycy mocno tną ceny. Na co mogą liczyć polscy kierowcy?

Reklama

Nowa Toyota C-HR - nie tylko styl robi różnicę, koniec z klaustrofobią w kabinie

C-HR nowej generacji wita się animacją tylnej listwy świetlnej i reflektorów LED. Ekstrawagancka linia dwukolorowego nadwozia radykalnie różni się od poprzednika. Za odważną stylistyką podąża też funkcjonalność, a aerodynamika to numer popisowy drugiego wcielenia C-HR. Tu każdy element pełni ważną rolę w osiągnięciu opływowej linii. Klamki z czujnikiem dotykowym po zamknięciu drzwi chowają się na płasko z linią karoserii, jak w żadnej Toyocie do tej pory. Podwozie jest zabudowane osłonami, a kamery, radary czy spryskiwacze idealnie wkomponowano w bryłę auta. Szyby tylnych drzwi stały się większe i przebiegają niżej – zmianę docenią pasażerowie, znika uczucie klaustrofobii, jest jaśniej i widać więcej.

Toyota C-HR / Toyota
Reklama

Rozstaw osi w nowym C-HR pozostał bez zmian (2640 mm), stąd podobny poziom przestronności, jak w modelu schodzącym. Nowość Toyoty jest jednak lżejsza, a to dzięki szerszemu zastosowaniu stali o wysokiej sztywności. Do zmniejszenia masy przykłada się także stały dach panoramiczny Skyview – takiego rozwiązania próżno było szukać w pierwszym wcieleniu C-HR. Wielkie okno ma powłokę redukującą podczerwień, która chroni wnętrze przed nagrzewaniem latem oraz zapobiega ucieczce ciepła na zewnątrz zimą. Stąd zrezygnowano z konwencjonalnej rolety, co pozwoliło odchudzić auto o 5 kg oraz zwiększyło przestrzeń nad głowami o 3 cm.

Toyota C-HR / Toyota

Nowe wnętrze C-HR z 12,3-calowym wyświetlaczem, zostały przyciski i pokrętła

Nowe wnętrze C-HR prezentuje wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Pozycja za kierownicą podobna jak w poprzednim modelu, ale wiele płaszczyzn można regulować. Plus za duży 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów – samochód oferuje trzy wcześniej przygotowane motywy, które można programować przyciskami na kierownicy.

Toyota C-HR / Toyota

Standardowa stacja multimedialna Toyota Smart Connect w zależności od poziomu wyposażenia to ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, sterowanie głosowe, nawigacja w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem Apple CarPlay i Android Auto. Do tego system wyświetli zasięg auta w trybie elektrycznym, a także lokalizacje stacji ładowania (C-HR plug-in).

Nową Toyotą da się też sterować zdalnie – z poziomu aplikacji MyT można np. ogrzać lub schłodzić wnętrze, analizować styl jazdy, odnaleźć auto na parkingu czy zablokować i odblokować drzwi. C-HR oferuje również takie bajery jak m.in. cyfrowy kluczyk w smartfonie, wyświetlacz HUD czy układ automatycznego parkowania (aktywacja z telefonu).

Toyota C-HR / Toyota
Toyota C-HR / Toyota

Nowa Toyota C-HR to większa pojemność bagażnika. Jakie wymiary?

Toyota C-HR nowej generacji z długością 4,36 m jest delikatnie krótsza od poprzedniego modelu. To zasługa przycięcia przedniego i tylnego zwisu. Auto przybrało jednak delikatnie na szerokości. Pojemność bagażnika wzrosła o 11 litrów do 388 l (model z hybrydą 1.8). O 6 litrów większy bagażnik do 364 l pojemności oferuje auto z 2-litrowym napędem hybrydowym.

Toyota C-HR / Toyota
Wymiary zewnętrzne Nowa Toyota C-HR Pierwsza Toyota C-HR
Długość 4360 mm 4395
Szerokość 1830 mm 1795
Wysokość 1558-1564 mm 1555
Rozstaw osi 2640 mm 2640
Przedni zwis 915 mm 935
Tylny zwis 805 mm 820
Pojemność bagażnika (hybryda 1.8/2.0) 388 l/364 l 377 l/358 l
Toyota C-HR / Toyota
Toyota C-HR / Toyota

Nowa Toyota C-HR to hybrydy 5. generacji i napęd 4x4

Nowa Toyota C-HR daje do wyboru dwie hybrydy 5. generacji – pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8; druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. Ten ostatni wariant przewidziano także z układem 4x4 AWD-i (dodatkowy silnik elektrycznym przy tylnej osi). Nowy akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższą żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni. Efekty?

Toyota C-HR / Toyota

Toyota C-HR hybryda 1.8 czy 2.0? Duże różnice. Jakie zużycie benzyny?

Nowy C-HR z hybrydą 1.8 zapewnia teraz 140 KM zamiast 122 KM napędu 4. generacji. Większa moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, czyli lepsze o 1,1 s. Lepsza dynamika nie zaszkodziła zużyciu paliwa – samochód ma spalać ok. 4,8 l benzyny na 100 km.

Napęd hybrydowy 5. generacji z 2-litrowym silnikiem wytwarza aż 196 KM – o 12 KM więcej niż w poprzednim modelu. Efekt? Nowy C-HR stał się szybszy o 0,3 sekundy – od 0 do 100 km/h przyspieszy nawet w 7,9 s (AWD-i). Mocniejszy napęd jest też łagodniejszy dla portfela kierowcy – samochód stał się bardziej ekonomiczny od poprzednika. Średnie zużycie benzyny jest na poziomie 4,8-5,3 l/100 km wobec 5,7 l/100 km w starym modelu. W wersji z układem AWD-i w porównaniu z odmianami przednionapędowymi zastosowano na tylnej osi elementy zwiększające sztywność zawieszenia, które pochodzą z modelu RAV4.

Toyota C-HR / Toyota

Nowa Toyota C-HR 1.8 Hybrid dłużej jeździ w trybie elektrycznym

Podczas przyspieszania częściej do głosu dochodzi jednostka elektryczna – silnik benzynowy wkrocza do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. C-HR z nową hybrydą 5. generacji procentowo więcej jeździ dzięki napędowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej towarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyskała też zrywność i elastyczność.

Toyota C-HR / Toyota

Nowa Toyota C-HR 2.0 Hybrid Plug-in mocna jak Prius. Jakie osiągi?

Wreszcie C-HR z układem 2.0 Hybrid Plug-in. Osiągi? Za napęd odpowiada nowy klejnot wśród silników japońskiej marki – rozwiązanie znane z nowej Toyoty Prius. Stąd w pierwszych liczbach wygląda to tak: benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Całkowita moc napędu wynosi 223 KM (164 kW). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrwa 7,4 sekundy. To najszybszy C-HR w gamie, stąd nic dziwnego, że zawieszenie zostało zmodyfikowane w stosunku do słabszych wersji. C-HR Plug-in w każdej wersji ma przednie amortyzatory ZF Sachs z systemem SFC z przodu. Tylny układ to elementy zwiększające sztywność zawieszenia z modelu RAV4, system FSC oraz miękkie materiały dla lepszego prowadzenia i komfortu jazdy.

Toyota C-HR / Toyota

Nowy C-HR 2.0 Hybrid Plug-in zużyje 0,9 l benzyny na 100 km?

Toyota podaje aż 66 km zasięgu w trybie elektrycznym. Stąd C-HR plug-in hybrid na co dzień spisze się jako samochód elektryczny (ale pod warunkiem regularnego ładowania), a podczas dłuższych wyjazdów zadziała jak mocna hybryda. Trzy poziomy odzyskiwania energii pozwalają na prowadzenie auta jedynie z wykorzystaniem pedału przyspieszenia. Napęd jest połączony z systemem nawigacji – dzięki funkcji geofencing automatycznie przełączy się w tryb EV, gdy tylko wjedzie na teren strefy niskiej emisji.
Praktyczny zasięg EV to efekt nowej baterii litowo-jonowej 13,6 kWh. Ogniwa mają wyższą gęstość energii, dzięki czemu mimo większej pojemności akumulator jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnym siedzeniem, obniżając środek ciężkości.

Toyota C-HR / Toyota

Spalanie? Nowy C-HR hybrid plug-in ma średnio zużywać 0,9 l/100 km benzyny. Przy czym ten bajeczny wynik będzie możliwy, jeśli w baterii znajdzie się zapas energii. Ładowanie C-HR 2.0 PHEV przy pomocy Wallboxa trwa 2,5 godziny, a korzystając z domowego gniazdka (10 A) proces ten zajmie około 6,5 godziny.

Ile kosztuje nowa Toyota C-HR? Japończycy tną ceny

Nowa Toyota C-HR w Polsce jest dostępna w regularnych wersjach wyposażenia: Comfort, Style, Executive, GR Sport oraz dwóch wersjach premierowych Premiere Edition Executive i Premiere Edition GR Sport. Teraz producent przewidział rabaty do 9 tys. zł, plus upust 1000 zł na dowolne akcesoria i do 1000 zł korzyści na zabezpieczanie antykradzieżowe.

Toyota C-HR / Toyota

Nowa Toyota C-HR w wersji Style to trzy hybrydy do wyboru i napęd 4x4

Toyota C-HR w wersji Style to m.in. Digital Cockpit 12,3 cala, asystent głosowy, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, inteligentny kluczyk, kamera cofania i systemy bezpieczeństwa czynnego T-MATE z aktualizacjami online, wycieraczki z czujnikiem deszczu, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół pojazdu, podgrzewaną kierownica, indukcyjna ładowarka, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, a także 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect+ z systemem nawigacji dostępnej online i offline, port USB-C w drugim rzędzie siedzeń oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem. Seryjne w Style są również 18-calowe alufelgi oraz przyciemniane szyby tylne i słupek środkowy w kolorze fortepianowej czerni. Za dopłatą 3500 zł oferowany jest pakiet B-tone z dachem w kolorze Night Sky Black.

Toyota C-HR 1.8 hybrid Style kosztuje o 8300 taniej

Toyota C-HR 1.8 hybrid w wersji Style kosztuje od 148 600 zł, to o 8300 zł mniej wobec ceny katalogowej. Hybryda 2.0 to wydatek od 157 500 zł (8400 zł taniej), z napędem 4x4 AWDi - 167 300 zł (rabat 8600 zł).

Toyota C-HR / Toyota

Toyota C-HR w wersji Executive z czarnym dachem i na 19-calowych kołach

Toyota C-HR w wersji Executive to już 19-calowe alufelgi, czarny dach oraz wykończenie przedniego grilla i tylnego zderzaka w kolorze Night Sky Black. Wyposażenie auta w porównaniu z wersją Style wzbogacono o przednie fotele sportowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, dodatkowe nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED z możliwością personalizacji oraz światła główne w technologii LED. Taki samochód z hybrydą 1.8 kosztuje od 159 400 zł (8500 zł taniej). Hybryda 2.0 to cena niższa o 8600 zł - cena startuje od 168 400 zł (AWD-i po rabacie 8800 zł kosztuje od 178 100 zł).

Toyota C-HR / Toyota

Do wersji Executive można zamówić pakiety Tech (13 tys. zł) oraz VIP (13 tys. zł). Pierwszy obejmuje kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamerę monitorującą kierowcę. Pakiet Tech to także system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, asystent zmiany pasa ruchu. Pakiet VIP uzupełnia wyposażenie o wyświetlacz HUD, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, cyfrowe lusterko wsteczne oraz dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni, a także cyfrowy kluczyk.

Toyota C-HR / Toyota
Toyota C-HR / Toyota

Toyota C-HR GR Sport wygląda świetnie

Toyota C-HR w odmianie GR Sport kosztuje od 183 100 zł (o 8800 zł mniej) i wyróżnia się m.in. 19-calowymi felgami aluminiowymi czy tapicerką z ekologicznego zamszu Ultrasuede. Standardowe wyposażenie obejmuje system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, kamerę monitorującą kierowcę, asystenta zmiany pasa ruchu oraz asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Do wersji GR Sport można dołożyć pakiet VIP (13 tys. zł), który obejmuje te same elementy co w wariancie Executive.

Toyota C-HR GR Sport / Toyota
Toyota C-HR / Toyota

Toyota C-HR Premiere Edition Executive taniej o 9 tys. zł

Specjalna wersja Premiere Edition Executive ma wszystkie element wyposażenia wersji Executive z pakietami Tech i VIP oraz dodatkowo malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w czerni Night Sky Black i tapicerkę skórzaną. Taki C-HR kosztuje od 192 900 zł, to o 9000 zł mniej wobec ceny katalogowej.

Toyota C-HR Premiere Edition GR Sport kosztuje od 192 900 zł

Toyota C-HR Premiere Edition GR Sport to już m.in.: 20-calowe alufelgi GR Sport, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, systemem Premium Audio JBL z 9 głośnikami, a także cyfrowy kluczyk i malowanie nadwozia Bi-tone+ z czarną tylną częścią auta. Samochód z 2-litrową hybrydą w tej odmianie również kosztuje o 9 tys. zł mniej czyli od 192 900 zł. Do auta można zamówić pakiet Skyview (3500 zł), który obejmuje dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni.

Nowa Toyota C-HR - hybryda 2.0 hitem w Polsce

Do tej pory największe wzięcie ma C-HR z 2-litrową hybrydą i napędem na cztery koła AWD-i. Dużą popularnością cieszy się także odmiana Style, którą można łączyć z każdym silnikiem, czyli 1.8 Hybrid (140 KM), 2.0 Hybrid (197 KM) w wersji z napędem na przód lub układem AWD-i.

Którą hybrydę wybrać i w jakiej wersji wyposażeniowej? Od od 26 lutego do 2 marca Toyota organizuje w salonach dni otwarte, można pójść, przejechać się i zdecydować.

Toyota C-HR nowej generacji Style Executive GR Sport Executive Premiere Edition GR Sport Premiere Edition
1.8 Hybrid 140 KM e-CVT 148 600 159 400 - - -
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT 157 500 168 300 183 100 193 900 193 900
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD-i e-CVT 167 300 178 100 192 900 203 800 203 800
Toyota C-HR / Toyota
Toyota C-HR / Toyota
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
FWD FWD AWD FWD
Typ 4-cylindrowy, rzędowy
Mechanizm zaworów 16-zaworowy DOHC z Dual VVT-i 16-zaworowy DOHC z VVT-i oraz VVT-iE
Pojemność cm3 1798 1987
Średnica cylindra x skok tłoka mm 80,5 x 88,3 80,5 x 97,5
Stopień kompresji (:1) 13.0 14.0
Moc KM/kW/obr/min 98 / 72 /5200 152 / 112 / 6000
Moment obrotowy silnika spalinowego Nm/obr/min 142 / 3600 190 / 4400 - 5200
Napęd hybrydowy 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Bateria Litowo-jonowa
Pojemność kWh 4,08 13,6
Zasięg w trybie EV km 66
Typ przedniego silnika elektrycznego Silnik z magnesami trwałymi
Moc maksymalna KM/kW 94/70 111/83 163 / 120
Maks. moment obrotowy Nm 185 206 208
Tylny silnik elektryczny
Moc maksymalna KM/kW 41/30
Maks. moment obrotowy Nm 84
Łączna moc układu KM/kW 140/103 198/145 223 / 164
Osiągi 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Prędkość maksymalna km/h 170 180 180
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,9 8,1 7,9 7,4
Osiągi 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Prędkość maksymalna km/h 170 180 180
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,9 8,1 7,9 7,4
Zużycie paliwa 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Cykl mieszany WLTP l/100 km 4,8-5,0 4,8-5,0 5,1-5,3 0,9
Pojemność zbiornika paliwa l 43 43 43 43
Wymiary zewnętrzne 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Długość mm 4360
Szerokość mm 1830
Wysokość mm 1558-1564 1564
Rozstaw osi mm 2640
Przedni zwis mm 915
Tylny zwis mm 805
Toyota C-HR / Toyota