- Mazda 6 w nowej odsłonie 20th Anniversary w Poznaniu, to piękny koniec produkcji
- Mazda 6 i wnętrze ze skórą Nappa, a wyposażenie? Takie auta zdarzają się raz na 20 lat
- Mazda 6 20th Anniversary, jeden silnik benzynowy do wyboru
- Mazda 6 i Mazda 2 znika z Polski, od 1 kwietnia nowe prawo
- Mazdy MX-5, tego auta nie zamówisz do końca 2023 roku
Mazda 6 20th Anniversary debiutuje na targach Poznań Motor Show. W ten sposób japońska marka świętuje 20. rocznicę wprowadzenia na rynek pierwszej generacji tego modelu.
Po bliskim spotkaniu z urodzinową "szóstką" aż żal bierze, że tak wykonane i skonfigurowane samochody zdarzają się raz na 20 lat. Do tego 2023 rok zapisze się w historii japońskiej marki, jako koniec produkcji tego modelu. Ale po kolei. Najpierw dobre wiadomości…
Mazda 6 w nowej odsłonie 20th Anniversary w Poznaniu, to piękny koniec produkcji
Mazda 6 20th Anniversary ustawiona na wyjątkowych 19-calowych obręczach jest wzorcem samochodowej elegancji. Jej wyważone proporcje podkreśla debiutujący lakier o głębokiej czerwieni Artisan Red.
To już czwarty kolor w technologii lakierniczej Takumunuri, która naśladuje efekt możliwy do uzyskania jedynie przy ręcznym nakładaniu powłok lakierniczych przez mistrza-lakiernika (w tłumaczeniu lakierowanie rzemieślnicze). W ten sam sposób powstają też auta w kolorze Soul Red Crystal, Machine Grey i Rhodium White.
Mazda 6 i wnętrze ze skórą Nappa, a wyposażenie? Takie auta zdarzają się raz na 20 lat
Wnętrze wita wytrawnym zapachem jasnobrązowej skóry Nappa i dopieszczonymi detalami. Jubileuszową Mazdę 6 można spokojnie pokazywać jako wzorzec jakości premium tym markom, które chcą za takie uchodzić. Do tego tłoczone na zagłówkach emblematy Mazda 20th Anniversary, miękka tapicerka połączona delikatnym ściegiem, zamszowe okładziny boczków drzwi plus wykończenie deski rozdzielczej matowo-brązową okładziną w drobne prążki. Za tego typu frykasy inni każą sobie słono płacić…
Mazda 6 20th Anniversary, jeden silnik benzynowy do wyboru
W Polsce Mazda 6 20th Anniversary jest dostępna w limitowanej serii 100 sztuk jako sedan i kombi. Silnik jest jeden, ale za to porządny. Najmocniejsza odmiana 2.5 Skyactiv-G/194 KM stanowi duet ze skrzynią automatyczną o sześciu przełożeniach.
Ta jednostka wykorzystuje system dezaktywacji dwóch z czterech cylindrów, który zaczyna działać przy małych obciążeniach, np. podczas jazdy ze stałą prędkością na niskich obrotach. Wtedy też oszczędza paliwo i redukuje emisję CO2 (według producenta nawet o 5 proc. przy prędkości 80 km/h i o 20 proc. przy 40 km/h). Rozwiązanie pracuje niezauważalnie. O jego aktywności kierowca dowiaduje się dopiero z wyświetlacza, który pokazuje aktualny stan zmyślnego systemu.
Mazda 6 i Mazda 2 znika z Polski, od 1 kwietnia nowe prawo
Na tym koniec przyjemnych wiadomości. A wszystko przez zmiany w polskich przepisach wprowadzane 1 kwietnia 2023 r. przez Ministerstwo Cyfryzacji.
– Ze względu na wchodzące w Polsce 1 kwietnia 2023 r. znowelizowane wymagania techniczne i eksploatacyjne m.in. dla odbiorników DAB+ w samochodach, modele Mazda 2 i Mazda 6 już nie mogą być zamawiane do produkcji w polskich salonach – powiedział dziennik.pl Szymon Sołtysik, PR manager Mazda Motor Poland. – Nasi dilerzy dysponują jeszcze stokiem kilkudziesięciu Mazd 2 gotowych do odbioru. W przypadku Mazdy 6 ostatnim miesiącem produkcji na polski rynek był luty 2023 r. Obecnie do sprzedaży trafia około 1,5 tys. egzemplarzy tego modelu, w tym 100 szt. w jubileuszowej wersji 20th Anniversary z unikatowym lakierem Artisan Red, brązową skórzaną tapicerką oraz okolicznościowymi emblematami na zagłówkach, błotnikach i kluczyku – wyjaśnił.
Mazdy MX-5, tego auta nie zamówisz do końca 2023 roku
Te same przepisy czasowo ograniczą możliwość zamawiania Mazdy MX-5. Blokada potrwa do końca 2023 roku, czyli do momentu modernizacji tego roadstera. Wtedy MX-5 dostanie cyfrowe radio DAB+, którego wymaga polskie prawo. Teraz na nasz rynek trafi pula ponad 100 MX-5 w wersjach Soft Top i RF.
Mazda 6 2023 cennik, sedan i kombi kosztują tyle samo
Mazda 6 2023 | CENTER-LINE | EXCLUSIVE-LINE | HOMURA | TAKUMI | 20TH ANNIVERSARY |
SEDAN/SPORT KOMBI | |||||
2.0 SKYACTIV-G 165 KM 6MT | 149 900 zł | 170 900 | — | — | — |
2.0 SKYACTIV-G 165 KM 6AT | 157 900 | 178 900 | — | — | — |
2.5 SKYACTIV-G 194 KM 6AT | — | — | 202 900 | 207 900 | 213 400 |
KOLOR NADWOZIA | |||||
Lakier metaliczny | 2900 zł | 2900 zł | 2900 zł | 2900 zł | — |
Lakier metaliczny Artisan Red | — | — | — | — | • |
Trójwarstwowy lakier Premium Rhodium White | 3900 zł | 3900 zł | 3900 zł | 3900 zł | — |
Trójwarstwowy lakier Premium Machine Gray | 3900 zł | 3900 zł | 3900 zł | 3900 zł | — |
Trójwarstwowy lakier Premium Soul Red Crystal | 4500 zł | 4500 zł | 4500 zł | 4500 zł | — |
Mazda 6 2023 spalanie, pojemność bagażnika, wymiary, dane techniczne
SILNIK | SKYACTIV-G 2.0 | SKYACTIV-G 2.0 | SKYACTIV-G 2.0 | SKYACTIV-G 2.0 | SKYACTIV-G 2.5 |
Moc silnika | 165 KM | 165 KM | 165 KM | 165 KM | 194 KM |
Skrzynia biegów | 6MT | 6MT | 6AT | 6AT | 6AT |
Napęd | 2WD | 2WD | 2WD | 2WD | 2WD |
i-stop | |||||
i-ELOOP | — | — | |||
Typ rozrządu | Łańcuchowy, DOHC, 16-zaworowy | ||||
Rodzaj zasilania | Wtrysk bezpośredni | ||||
Liczba i układ cylindrów | 4. rzędowy | ||||
Pojemność (cm3) | 1998 | 2488 | |||
Średnica × skok (mm) | 83,5 × 91,2 | 89,0 × 100,0 | |||
Stopień sprężania | 13,0:1 | ||||
Zalecane paliwo | Bezołowiowa 95 RON | ||||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 62 | ||||
OSIĄGI | |||||
Maksymalna moc [kW/obr./min] | 165/6000 | 165/6000 | 165/6000 | 165/6000 | 194/6000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) | 213/4000 | 213/4000 | 213/4000 | 213/4000 | 258/4000 |
Zużycie paliwa (l/100km) - wartości WLTP (S / K) | |||||
Wartość uśredniona | 6,8 / 6,9 | 6,7 / 6,8 | 7 / 7,2 | 7 / 7,2 | 7,4 / 7,6 |
Prędkość niska | 8,5 / 8,6 | 8,4 / 8,6 | 9,2 / 9,2 | 9,3 / 9,5 | 10,3 / 10,5 |
Prędkość umiarkowana | 6,9 / 6,7 | 6,8 / 6,7 | 6,9 / 7 | 6,9 / 7 | 7,4 / 7,6 |
Prędkość wysoka | 5,9 / 6,1 | 5,8 / 6,1 | 6,1 / 6,2 | 6,1 / 6,2 | 6,3 / 6,5 |
Prędkość bardzo wysoka | 6,9 / 7,1 | 6,8 / 7,1 | 7,1 / 7,4 | 7 / 7,3 | 7,2 / 7,5 |
Emisja CO2 (g/km) według WLTP (S / K) | 154 / 157 | 152 / 155 | 159 / 164 | 158 / 163 | 167 / 172 |
Poziom emisji | Euro 6 | ||||
Przyśpieszenie 0-100 km/h (s) (sedan / kombi) | 9,3 / 9,3 | 9,4 / 9,4 | 10,5 / 10,6 | 10,6 / 10,7 | 8,1 / 8,1 |
Prędkość maksymalna (km/h) (sedan / kombi) | 216 / 214 | 216 / 214 | 209 / 205 | 209 / 205 | 223 / 223 |
ZAWIESZENIE | |||||
Przód | Kolumny MacPhersona | ||||
Tył | Wielowahaczowe | ||||
WYMIARY ZEWNĘTRZNE | |||||
Długość całkowita (mm) (sedan / kombi) | 4870 / 4805 | ||||
Szerokość całkowita bez lusterek / z lusterkami (mm) | 1840 / 2090 | ||||
Wysokość (mm) (sedan / kombi) | 1450 / 1475 | ||||
Zwis przód/tył (mm) (sedan / kombi) | 955/1085 / 955/1100 | ||||
Prześwit (mm) | 165 | ||||
Rozstaw osi (mm) (sedan / kombi) | 2830 / 2750 | ||||
Średnica zawracania (m) (sedan / kombi) | 11,2 / 11,8 | ||||
WYMIARY WEWNĘTRZNE | |||||
Liczba miejsc | 5 | ||||
Pojemność bagażnika (l) (sedan / kombi) | 480 / 522 (max. 1664) | ||||
MASY | |||||
Masa własna min. (kg) (sedan / kombi) | 1455 / 1468 | 1477 / 1491 | 1481 / 1482 | 1509 / 1523 | 1532 / 1548 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) (sedan / kombi) | 2005 / 2042 | 2015 / 2051 | 2046 / 2071 | 2055 / 2081 | 2095 / 2113 |