Robert Lewandowski za kierownicą nowego Porsche 911 Speedster w czerwieni Guards Red wpadł w oko paparazzi niemieckiego magazynu Bild. Polski napastnik tym niezwykłym samochodem przyjechał do ośrodka treningowego Bayernu. Skąd to poruszenie?

Reklama

Porsche 911 Speedster powstało na bazie modeli 911 R (rocznik 2016) oraz 911 GT3. Wizualnie Speedster nawiązuje do przodka wszystkich samochodów sportowych z Zuffenhausen, czyli modelu 356 "No. 1" Roadster z 1948 r. Dlatego też wyprodukowano jedynie 1948 sztuk.

Lewandowski i Porsche 911 Speedster, co to za samochód?

Wizytówką limitowanego Porsche Lewandowskiego jest estetycznie ukształtowana pokrywa miękkiego dachu z dwoma wybrzuszeniami, czyli kluczowy element tego rodzaju sportowych aut od czasów 911 Speedster z 1988 r. W chwili debiutu w 2019 roku był to największy i najbardziej skomplikowany pojedynczy panel z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, jakiego Porsche użyło w modelu seryjnym. Dwa elementy wykończeniowe na wybrzuszeniach kryją komponenty systemu ochrony w razie dachowania.

Porsche 911 Speedster i model 356 "No. 1" Roadster z 1948 r. / Porsche
Reklama

Obsługa dachu nie jest skomplikowana. Centralny hak blokujący w ramie przedniej szyby i obie boczne blokady miękkiego poszycia zwalnia się przyciskiem. Duża tylna pokrywa, wykonana z lekkiego kompozytu węglowego, jest elektrycznie odblokowana i częściowo odsuwana do tyłu. Następnie należy ją ręcznie odchylić i już można schować dach za tylnymi siedzeniami. Po złożeniu poszycia pozostaje zamknąć pokrywę. W razie deszczu rozkładanie wygląda identycznie – jedynie żebra dachowe przy lewej i prawej listwie osłaniającej muszą zostać ręcznie wciśnięte w swoje uchwyty, tak by wyczuwalnie wskoczyły na miejsce.

Porsche 911 Speedster / Porsche
Porsche 911 Speedster / Porsche

Lewandowski ma nowy samochód z silnikiem o mocy 510 KM

Silnik Porsche 911 Speedster, którym jeździ Robert Lewandowski pochodzi z 911 GT3. Wolnossąca, sześciocylindrowa jednostka typu bokser o pojemności 4 litrów wytwarza moc 510 KM (470 Nm). Połączono ją z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów GT. Przekładnię wyposażono w funkcję automatycznego "podbijania" obrotów (tzw. auto-blip) - rozwiązanie podczas redukcji przełożeń kompensuje różnice w prędkości obrotowej silnika pomiędzy biegami przez automatyczne otwarcie przepustnicy. Wystarczy, że polski napastnik wciśnie gaz a Speedster przyspieszy od 0 do 100 km/h w 4 s! Prędkość maksymalną ograniczono do 310 km/h.

Model 911 Speedster jest wyposażony m.in. w układ skrętnych tylnych kół, zarezerwowane dla tego modelu 20-calowe kute obręcze mocowane centralną śrubą czy hamulce z , ceramiczno-kompozytowymi tarczami.

Porsche 911 Speedster / Porsche
Porsche
Porsche 911 Speedster i model 356 "No. 1" Roadster z 1948 r. / Porsche

Ile Robert Lewandowski zapłacił za nowy samochód? To inwestycja

Porsche 911 Speedster w momencie premiery w 2019 roku kosztowało w Polsce od 1,35 mln zł. Dzięki tak limitowanej ilości samochód już za życia staje się kolekcjonerską gratką, by z każdym rokiem zyskiwać na wartości. Dziś na rynku wtórnym w Niemczech ceny tego modelu w zależności od wersji dochodzą do 500 tys. euro, czyli ponad 2,3 mln zł. Niezła inwestycja gotówki.

Porsche 911 Speedster / Porsche
Porsche 911 Speedster / Porsche
Model 356 "No. 1" Roadster z 1948 r. i Porsche 911 Speedster / Porsche
Porsche 911 Speedster i model 356 "No. 1" Roadster z 1948 r. / Porsche