Mazda 6 wjeżdża do Polski z bagażem nowego wyposażenia i zmian. Pod względem stylistycznym bez rewolucji. Reflektory LED przejęły funkcję świateł przeciwmgielnych. W tylnej części nadwozia partie lakierowane obejmują również dolny pas zderzaka. Zarówno dla wersji sedan, jak i kombi, dostępny jest nowy kolor szary Polymetal Gray. W ten sposób mżna wybierać z dziesięciu barw, a pozostałe to: Soul Red Crystal, Machine Gray, Sonic Silver, Titanium Flash, Blue Reflex, Deep Crystal Blue, Jet Black, Snowflake White Pearl i Arctic White.

Reklama
Mazda 6 2021 / Mazda

Bardziej cyfrowe wnętrze

Teraz limuzyna i kombi w każdej wersji ma na pokładzie radio cyfrowe DAB+, a system audio to już 6 głośników zamiast dotychczasowych czterech. Także funkcje Apple CarPlay i Android Auto stały się standardem; dla Apple CarPlay dostępna jest łączność przewodowa oraz bezprzewodowa. Na wynagrodzenie zapracowali też spece od wyciszenia kabiny – ponoć udało im się pozbyć hałasów dochodzących od kół w chwilach wjeżdżania na różne nawierzchnie drogi.

Mazda 6 2021 / Mazda

Mazda 6 100th Anniversary

Bombą w gamie jest teraz topowa wersja specjalna 100th Anniversary, inspirowana pierwszym osobowym autem Mazdy – modelem R360 Coupe. Na zewnątrz wyróżnia ją charakterystyczny lakier Snowflake White Pearl oraz rocznicowe oznaczenia. W kabinie burgundowa skórzana tapicerka z tłoczonymi na zagłówkach emblematami Mazda 100th Anniversary. A za tego typu frykasy inni każą sobie słono płacić…

Mazda 6 100th Anniversary / Mazda / ShinyaHattori_1

Przypominamy, że w 1960 roku pojawiła się Mazda R360 Coupe. Lekkie autko napędzał czterosuwowy silnik – taka jednostka była wówczas niespotykana w klasie kei-car. A lista opcji przewidywała m.in. automatyczną skrzynię biegów. Po 100 latach właśnie R360 Coupe posłużyła projektantom Mazdy za inspirację przy tworzeniu nowej, jubileuszowej gamy...

Mazda 6 100th Anniversary / Mazda
Mazda 6 100th Anniversary / Mazda

Mazda kasuje diesla

Mazda 6 nie będzie już dostępna z silnikiem Diesla. Japoński producent skasował ten napęd dla tego modelu w całej Europie. Do wyboru pozostają wyłącznie jednostki benzynowe Skyactiv-G o pojemności 2,0 i 2,5 litra.

Silnik 2.0 Skyactiv-G dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 145 i 165 KM, przy czym ten pierwszy oferowany jest wyłącznie w sprzedaży flotowej. Obie wersje można zamówić z sześciostopniową manualną przekładnią lub automatem.

Najmocniejsza odmiana 2.5 Skyactiv-G/194 KM stanowi duet ze skrzynią automatyczną o sześciu przełożeniach. Ta jednostka wykorzystuje system dezaktywacji dwóch z czterech cylindrów, który zaczyna działać przy małych obciążeniach, np. podczas jazdy ze stałą prędkością na niskich obrotach. Wtedy też oszczędza paliwo i redukuje emisję CO2 (według producenta nawet o 5 proc. przy prędkości 80 km/h i o 20 proc. przy 40 km/h). Rozwiązanie pracuje niezauważalnie. O jego aktywności kierowca dowiaduje się dopiero z wyświetlacza, który pokazuje aktualny stan zmyślnego systemu.

Mazda 6 2021 2.0 Skyactiv-G 2.0 Skyactiv-G 2.5 Skyactiv-G
145 KM 165 KM 194 KM
Pojemność skokowa ccm 1998 1998 2488
Średnica cylindra x skok tłoka mm 83,5 x 91,2 83,5 x 91,2 89,0 x 100,0
Typ wtrysku paliwa Wtrysk bezpośredni Wtrysk bezpośredni Wtrysk bezpośredni
Stopień sprężania 13,0:1 13,0:1 13,0:1
System redukcji emisji Katalizator trójdrożny Katalizator trójdrożny Katalizator trójdrożny
Moc maksymalna kW (KM) przy obr./min 107 (145) / 6000 121 (165) / 6000 143 (194) / 6000
Maks. moment obrotowy Nm przy obr./min 213 / 4000 213 / 4000 258 / 4000
Klasa emisji Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Reklama

Lepiej skręca. Większy komfort

Mazda ulepszyła układ kierownicy, który reaguje jeszcze precyzyjniej oraz zawieszenie. Zarówno w przednim jak i tylnym układzie użyte są stabilizatory poprzeczne mocowane do gumowych tulei. Modyfikacje objęły korektę sposobu przenoszenia obciążeń na przednie sprężyny, dzięki czemu skok zawieszenia nabrał większej gładkości. Również charakterystyka odbojów gumowych zwiększa zakres liniowego skoku zawieszenia, a przednie amortyzatory o średnicy 35 mm wyposażone są w sprężyny odbicia.

Rozwiązaniem zastosowanym po raz pierwszy w samochodach Mazda są wykonane z uretanu górne mocowania amortyzatorów tylnego zawieszenia, które zmniejszają sztywność sprężyn i pochłaniają nawet drobne wibracje tylnego zawieszenia.

Mazda 6 na rok modelowy 2021 otrzymała także nowe oznaczenia Mazda 6 i Skyactiv / Mazda
Na interfejs HMI (Human Machine Interface) w kabinie Mazdy 6 na rok modelowy 2021 składają się: ekran środkowy o przekątnej 8 cali, cyfrowe zegary na ekranie TFT o średnicy 7 cali umieszczonym na konsoli wskaźników (w wersji SkyPRESTIGE) oraz kolorowy wyświetlacz head-up / Mazda

Mazda 6. Limuzyna i kombi w tej samej cenie

Mazdy 6 w nowej odsłonie w Polsce kosztuje od 127 900 zł za porządnie wyposażoną wersję SkyJOY z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 165 KM i sześciostopniową manualną przekładnią (bez względu na rodzaj wybranego nadwozia). Seryjne wyposażenie obejmuje: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED ze spryskiwaczami, aktywny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach wraz z asystentem monitorującym ruch poprzeczny podczas cofania, nawigację satelitarną czy 17-calowe alufelgi.

Mazda 6 2021 / Mazda
Mazda 6 2021 / Mazda

Bazową odmianę SkyJOY można wzbogacić o pakiet PLUS, który oferowany jest w promocyjnej cenie 1 zł zamiast regularnych 9 tys. zł. Taki "zestaw za złotówkę" obejmuje podgrzewane fotele przednie, podgrzewaną kierownicę i wycieraczki przedniej szyby, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę 360, reflektory LED z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów i elektrycznie składane lusterka.

Limitowana odmiana 100th Anniversary bazuje na wersji SkyPRESTIGE z wybranymi elementami pakietu Brown oraz silnikiem 2,5 Skyactiv-G o mocy 194 KM. Taka Mazda 6 kosztuje od 197 800 zł.

Mazda 6 2021 / Mazda
Mazda 6 2021 / Mazda
Mazda 6 2021 / Mazda
Mazda 6 2021 / Mazda