Regulujące tę materię rozporządzenie Ministra Gospodarki z 2007 roku mówi, że "konstrukcja i wykonanie przyrządów powinny zapewniać identyfikację pojazdu, którego prędkość jest kontrolowana. Tymczasem w przypadku pomiaru prędkości dwu i więcej pojazdów poruszających się obok siebie żadne z tych urządzeń nie jest w stanie pokazać, który pojazd zmierzyło.
Policja twierdzi, że działa zgodnie z przepisami. -Wszystkie tego typu urządzenia mają stosowną legalizację - wyjaśnia młodszy inspektor Krzysztof Hajdas z Komendy Głównej Policji.
Wszystko jest zgodnie z prawem - twierdzi Karol Markiewicz, dyrektor gabinetu prezesa Głównego urzędu Miar. Mówi, że identyfikacja jest możliwa i dodaje, że nie można porównywać urządzenia bezobsługowego z obsługiwanym przez osobę dokonującą pomiaru, czyli policjanta.
Przepis jest jednoznaczny i wyraźnie dotyczy on budowy i konstrukcji takiego urządzenia - mówi doktor Piotr Kładoczny, wykładowca prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Jego zdaniem, policyjne suszarki są używane nielegalnie.
Ekspert zaznacza, że z przepisu jasno wynika, że to konstrukcja ma umożliwiać stwierdzenie, czy identyfikowany jest pojazd, którego prędkość jest mierzona, czy jakiś inny. Prawnik wskazuje, że istnieje wątpliwość, czy dokumentacja z takiego pomiaru może stanowić materiał dowodowy.
Oznacza to, że ponad 1900 ręcznych radarowych mierników jest używanych niezgodnie z prawem.