Suzuki Motor Corporation odnotowała wzrost sprzedaży już w pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego (kwiecień 2012 - marzec 2013). W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, sprzedaż skonsolidowana marki Suzuki wzrosła o 6,2 proc., osiągając poziom 644,8 miliardów jenów. Największy wzrost odnotowano w Japonii, gdzie wartość ogólnej sprzedaży netto w okresie kwiecień-czerwiec 2012 r. wzrosła o 32,4 proc. do kwoty 65,4 miliarda jenów.
Zysk operacyjny grupy Suzuki wzrósł o 10 miliardów jenów, czyli 39,4 proc., do poziomu 35,6 miliarda jenów. Zysk netto wzrósł o 5,8 miliarda jenów (30,6 proc.) do 24,5 miliarda jenów.
Na wszystkich kontynentach sprzedano ponad 1 004 000 pojazdów, z czego prawie jedna trzecia to motocykle. Największy wpływ na wzrost zysków miała sprzedaż samochodów marki Suzuki. W skali globalnej, biznes samochodowy odnotował wzrost o 54,6 miliarda jenów (10,5 proc.), osiągając poziom 571,9 miliarda jenów. Nabywców znalazło ponad 663 000 samochodów marki Suzuki. Zysk operacyjny wzrósł o 61,6 proc. do 37,5 miliarda jenów, co było najwyższym zyskiem operacyjnym w pierwszym kwartale w historii Grupy.
Szczególny wpływ na tak znaczący wzrost zysków grupy Suzuki miał rynek japoński. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, sprzedaż samochodów w Japonii wzrosła o ok. 52 proc. i szacowana jest na 214 000 sztuk. W Azji sprzedaż samochodów wzrosła o 9 proc., wynosząc 359 000 sztuk. Globalnie sprzedaż samochodów wzrosła o ok. 18 proc. do poziomu 663 000 sztuk i osiągnęła wartość 571 896 miliarda jenów.
Jak zachwalają księgowi japońskiego koncernu - tak istotne zyski osiągnięto dzięki wzbogaceniu oferty Suzuki o model Solio Bandit i umocnieniu pozycji produktów marki poprzez obniżenie spalania modeli MR Wagon, Alto Lapin, Alto oraz Palette.