Takim zabiegiem General Motors najwyraźniej zamierza wzmocnić w Europie pozycję marek Opel/Vauxhall, które mają wypełnić na rynku miejsce po Chevrolecie. 

Co z autami kupionymi do tej pory przez polskich kierowców? 

Chevrolet dotrzyma wszystkich zobowiązań gwarancyjnych na samochody zakupione do tej pory i te, które będą kupione do 2015 roku. Wraz z autoryzowanymi serwisami Chevrolet zapewnia usługi serwisowe. Gwarantuje także dostępność oryginalnych części zamiennych przez co najmniej 10 lat - usłyszeliśmy w ust przedstawiciela marki Chevrolet.

Nad Wisłą nowego chevroleta będzie można kupić jeszcze do 2015 roku. 

Czy GM osiągnie zamierzony cel i sprzedaż Opla pójdzie w górę?

General Motors patrzy globalnie na rozwój poszczególnych marek. O ile w Polsce Chevrolet radził sobie bardzo dobrze, co widać po wynikach sprzedaży, to już w Europie nie było tak różowo. Nie ma co ukrywać: Chevrolet stanowił dla Opla swego rodzaju konkurencję - można nawet powiedzieć o kanibalizmie. Sądzę, że odejście Chevroleta z Polski i Europy nie przełoży się na wzrost wyników sprzedaży Opla. Samochodami Chevroleta interesowali się zupełnie inni klienci z zupełnie innymi wymaganiami. Warto zaznaczyć, że bliźniacze dla Opla modele Chevroletów były znacznie tańsze - powiedział w rozmowie z portalem dziennik.pl Wojciech Drzewiecki, szef Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego "Samar".

Samochody marki Chevrolet ciągle będą sprzedawane w Rosji.

Założona w 1911 r. w Detroit marka Chevrolet jest czwartą największą na świecie firmą motoryzacyjną, której roczna sprzedaż w ponad 140 krajach wynosi prawie 5 mln samochodów osobowych i półciężarowych. 

W Europie obecnie można kupić takie modele jak spark, aveo, trax (SUV), cruze, orlando (van), captiva (SUV), sedana segmentu D o nazwie malibu, legendarne samochody sportowe camaro i corvette oraz elektryczny model volt o rozszerzonym zasięgu.