Szukasz sedana, który po otwarciu garażu nie będzie straszyć wyglądem? Na parking portalu dziennik.pl trafił hyundai elantra, czyli kusząca wyglądem limuzyna koreańskiej marki - jej rywalem jest m.in. toyota corolla i spółka.
Jest dziedzina, w której Hyundai zrobił ogromne postępy. Chodzi zarówno o dobre wyciszenie kabiny, jak i wysoką kulturę pracy silnika, którego niemal nie słychać, gdy pracuje na wolnych obrotach.
Kupiłem taki rok temu. Głównie ze względu na wygląd, ale i dlatego, że dużo lepiej wypadł na jazdach testowych niż Fluence i Focus. O Jetcie nie myśleliśmy, bo to jednak obciach mieć volkswagena. Jak na razie jesteśmy więcej niż zadowoleni - spisuje się bez zarzutów. Jedyny minus to średnia widoczność (zbyt szerokie słupki). Zalet ma tyle, że nie starczyłoby miejsca, by je wymienić.
Nie jestem zawiedziony tym autem. Mam elkę od trzech miesięcy. Samochód jest ładny i zatrzymuje wzrok osób które go widzą. Ponad to, temperatury na dworze jesienno-zimowe (apogeum -15) a zużycie paliwa wraz z liczbą przejechanych kilometrów spada średnio o pół litra na każde 1000 km. Jeżdżę wyłącznie po mieście. Wynik pierwszego tankowania 9 l/100 km przy wskazaniach komputera 8,5 l/100 km. Wynik czwartego tankowania 7,8 l/100 km przy wskazaniach komputera 7,5 l/100 km.
Ponad to mam ogromną fraidę jak depnę gaz do 5000 obr/min i wrzucę wyższy bieg, lub zredukuję bieg tak aby silnik pracował przy ok. 5000 obr/min. Wtedy budzi się lew który wciska mnie w fotel, rośnie też hałas od silnika . Przy spokojnej jeździe jest w miarę cicho.
Co do zawieszenia. Faktycznie jest nie najlepsze, ale kupując wiedziałem o tym.
Podsumowując. Prosty silnik MPI, bez turbiny nie powinien być awaryjny, dodatkowo można go zagazować co powinno obniżyć koszty eksploatacji.
Jak na razie, to bujaj się ELA taka jaka jesteś, a jesteś całkiem faina.
niestety skusiłem się na zakup elki i teraz tego żałuję. Oczywiście auto prezentuje się pięknie, dużo miejsca w środku ale prowadzenie tego auta to nieustanna walka żeby utrzymać auto tak żeby jechało prosto. Zawieszenie za miękkie na polskie drogi.
Wole markowe auta, np jakas honde lub audi. Na aucie nie ma co oszczedzac, bo predzej czy pozniej i tak odbije sie to nam czkawku. Po kredyt na auto 2 letnie ide w Getin, obecnie to tam maja najlepsze warunki
Prowadzenie Focusa to wiadomo, że jest bardzo dobre. Jak autor pisze "Jednak" nie sprzedaje się pomimo swoich walorów. Konkurencja. Bez wątpienia wspomniana Jetta (choć może zbyt ambitny plan założyli z tym konkurowaniem), Fluence (niezbyt drogi), którego na pewno częściej widać, Corolla.
Jaka to limuzyna?!!ROk temu rozważałem kupno tego auta albo nowego Focusa dla żony.FOcus był o jakieś 10 tys. droższy,ale o niebo lepiej sie prowadził i mimo,że ELantra oferuje wiecej miejsca kupiłem zonie Focusa.Na jeżdzie próbnej miałem wrażenie,ze wypadnę Elantrą z zakrętu,a FOcus jeżdzi jak po sznurku .
Chociąz trzeba uczciwie przyznać,że Elantra to jeden z najłądniejszych aut w tym segmencie
Ponad to mam ogromną fraidę jak depnę gaz do 5000 obr/min i wrzucę wyższy bieg, lub zredukuję bieg tak aby silnik pracował przy ok. 5000 obr/min. Wtedy budzi się lew który wciska mnie w fotel, rośnie też hałas od silnika . Przy spokojnej jeździe jest w miarę cicho.
Co do zawieszenia. Faktycznie jest nie najlepsze, ale kupując wiedziałem o tym.
Podsumowując. Prosty silnik MPI, bez turbiny nie powinien być awaryjny, dodatkowo można go zagazować co powinno obniżyć koszty eksploatacji.
Jak na razie, to bujaj się ELA taka jaka jesteś, a jesteś całkiem faina.
Chociąz trzeba uczciwie przyznać,że Elantra to jeden z najłądniejszych aut w tym segmencie