
Skoda
Skoda superb
Nowa skoda superb zadebiutowała oficjalnie w Pradze. To już trzecia generacja czeskiej limuzyny ulubionej przez urzędników polskich ministerstw, polityków i flot firmowych a także zwykłych kierowców.
Przypominamy, że pierwsza generacja skody superb zadebiutowała w 2001 roku jako samochód nawiązujący nazwą do limuzyny z 1934 roku. Drugie wcielenie wjechało na rynek siedem lat później. Łącznie czeski producent sprzedał ponad 700 tys. sztuk tego auta obu generacji. Zdaniem przedstawicieli Skody superb należy do najpopularniejszych aut klasy średniej. Najnowsze, trzecie pokolenie to prawdziwa rewolucja w stylu i możliwościach tej limuzyny. Na celownik trafił ford mondeo, opel insignia, ale także bratni volkswagen passat…

UnitedPictures.COM
Skoda superb
Czesi dotrzymali słowa - stylistyka, którą zaproponowali w 2014 podczas salonu samochodowego w Genewie prezentując światu prototyp o nazwie vicionC nie poszła na marne. Nowa skoda superb przenosi do produkcji seryjnej elementy wyglądu auta koncepcyjnego.
Trzecia generacja czeskiej limuzyny to gra ostrych krawędzi i dużych płaszczyzn. Nadwozie ma znacznie bardziej dynamiczne proporcje niż dotychczasowy model. Zmiana wyglądu powinna ściągnąć do marki nowe grupy odbiorców.

UnitedPictures.COM
Skoda superb
Całkowicie nowo opracowana skoda superb trzeciej generacji jest rasową limuzyną z klasą i emocją. Jej wygląd jest pełen siły, suwerenny i emocjonalny. Rozstaw osi zwiększył się o 80 mm, zaś przedni zwis zmniejszył się o 61 mm. Te nowe proporcje nadają samochodowi elegancję i dynamikę - powiedział Jozef Kaban, główny stylista Skody.
Skoda superb III jest o prawie 5 cm szersza od poprzedniej generacji. Auto stało się niższe, dzięki czemu sprawia wrażenie przyczajonego. Rozstaw osi wydłużono o 8 cm, do 2,84 m.

UnitedPictures.COM
Skoda superb
Radykalne zmiany były możliwe dzięki zastosowaniu nowego modułowego systemu opracowanego przez inżynierów z Wolfsburga. To właśnie dzięki rozwiązaniom z półek Volkswagena karoseria skody superb III jest lżejsza aż o 75 kg w porównaniu do poprzednika. Zresztą ten sam system wykorzystuje najnowszy VW passat.

Skoda
Skoda superb
W kabinie projektanci postawili na prostotę - na próżno tu szukać stylistycznych zawijasów. Układ poszczególnych przycisków i pokręteł przypomina skodę octavię.
Nowa limuzyna Skody z tyłu na wysokości kolan będzie mieć niemal 160 mm i 980 mm przestrzeni nad głową - takie wymiary można uznać za rekordowe. Nowa skoda superb na tylnej kanapie zagwarantuje więcej miejsca niż - uwaga! - przedłużona wersja mercedesa klasy S.

Skoda
Skoda superb
Szerokość na wysokości łokci z tyłu wzrosła o 69 mm do 1520 mm. Tym samym na kanapie mogą wygodnie rozsiąść się nawet trzy dorosłe osoby - przynajmniej w opinii twórców tego auta.
W nowej skodzie superb zamiast jednego, obecnie są dwa parasole umieszczone w przednich drzwiach. Schowki na parasol są z materiału odprowadzającego wodę i znajdują się w tapicerce przednich drzwi. Ściekająca woda może odpływać przez specjalne odprowadzenie. Parasole są pokryte powłoką antybakteryjną. Wszystkie te bajery spodobają się ministrom.

Skoda
Skoda superb
W opinii konstruktorów nowa skoda superb ma największy bagażnik w klasie - pojemność kufra wynosi 625 litrów, czyli o 30 litrów więcej niż w superbie drugiej generacji. Po złożeniu kanapy pojemność przestrzeni bagażowej osiąga 1760 litrów. Po złożeniu fotela pasażera w samochodzie można zmieścić przedmioty o długości do 3,1 m.
Producent zrezygnował ze stosowanego w drugiej generacji systemu dzielonej klapy bagażnika twindoor. W nowej skodzie superb pokrywa może być podnoszona elektrycznie - także bez udziału rąk, wystarczy stopą machnąć pod tylnym zderzakiem. Można pokusić się o stwierdzenie, że jest to jedno z rozwiązań, którym superb III śmiało zagląda do krainy luksusu.

Skoda
Skoda superb
Nowa skoda superb na życzenie może być wyposażona z przodu i z tyłu w ogrzewanie siedzeń. Fotele są też dostępne z funkcją wentylacji.
Ciekawostką jest rozwiązanie pozwalające na elektryczne przestawianie fotela pasażera z miejsca na tylnej kanapie. Przyciski regulacji znajdują się na wewnętrznym boku tego fotela, dzięki czemu można je dosięgnąć z kanapy.
Fotel pasażera można przesuwać wzdłużnie do przodu i do tyłu. W ten sposób ilość miejsca na nogi można dopasować do potrzeb osoby siedzącej z tyłu, z prawej strony. Z tyłu można regulować również wysokość i pochylenie fotela pasażera. W ofercie dla tyłu kabiny Skoda przewidziała także dywaniki ze zintegrowanym podnóżkiem Lounge-Step.

Skoda
Skoda superb
W wyposażeniu standardowym lub wśród opcji czeski producent zaoferuje trzystrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie sterowane okno dachowe, kamerę ułatwiającą cofanie (w poprzednim modelu niedostępną), zestaw audio z dwunastoma głośnikami, złącze USB i gniazdo 230 V w tylnej części kabiny, ogrzewanie postojowe, specjalne uchwyty na tablety w tylnej części auta czy wyjmowaną lampkę LED w komorze bagażnika. Klasyczny hamulec ręczny w nowym superbie seryjnie został zastąpiony elektrycznym hamulcem postojowym.
Skoda przewidziała też do nowego superba komfortowe zawieszenie - po dopłaceniu ok. 4 tys. zł będzie można mieć układ Dynamic Chassis Control DCC, dzięki któremu resorowanie ma być harmonijne niczym w limuzynach Mercedesa (jednym przyciskiem kierowca może ustawić tryb normalny, sportowy lub komfortowy). Silniki?

UnitedPictures.COM
Skoda superb
Skoda postawi przed kierowcami do wyboru czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Najsłabsza jednostka benzynowa to 1.4 TSI/125 KM (200 Nm) połączona z sześciobiegową skrzynią manualną. Nowy superb z tym sercem w opinii konstruktorów do 100 km/h przyspiesza w 9,9 sekundy. Prędkość maksymalna - 208 km/h. Spalanie? Czesi obiecują na średnie zużycie na poziomie 5,4 l benzyny na 100 km.

Skoda
Skoda superb
Nowa skoda superb z silnikiem 1,4 TSI/150 KM (moment obrotowy 250 Nm) powinna spalać 4,8 l benzyny na 100 km. Jednostka jest wyposażona w systemem odłączający połowę cylindrów - zdaniem inżynierów, dzięki temu rozwiązaniu zużycie paliwa jest mniejsze o 30 procent w porównaniu z podobną jednostką w poprzednim modelu.
Superb z tym silnikiem i ręczną sześciostopniową skrzynią osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,6 sekundy. Silnik ten można zamówić także z napędem na cztery koła. Oprócz tego można mieć też superba 1,4 TSI/150 KM z przednim napędem i automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG.

Skoda
Skoda superb
Jednostka 1,8 TSI/180 KM (320 Nm) współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną (w wersji z automatem DSG - 250 Nm). W opinii konstruktorów średnie spalanie ma wynosić 5,8 l/100 km. Nowy superb z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8 sekund i osiąga maksymalną prędkość 232 km/h.

Skoda
Skoda superb
Najmocniejsza nowa skoda super jest napędzana jednostką 2,0 TSI/280 KM (350 Nm). Silnik występuje tylko w układzie z sześciostopniowym automatem DSG i stałym napędem na cztery koła. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,8 sekundy. Maksymalna prędkość jazdy - 250 km/h.

Skoda
Skoda superb
Podstawowy silnik wysokoprężny 1,6 TDI/120 KM (250 Nm). Zdaniem ludzi ze Skody nowy super z tą jednostką powinien średnio zużywać 3,9 l oleju napędowego na 100 km. 120-konny TDI występuje w połączeniu z ręczną sześciobiegową skrzynią lub z siedmiobiegowym automatem DSG.
Najbardziej oszczędny będzie nowy superb GreenLine 1,6 TDI. W opinii konstruktorów odpowiednie zmiany aerodynamiczne i opony o zmniejszonym oporze toczenia pozwoliły zmniejszyć średnie zużycie paliwa do 3,7 l/100 km.

Skoda / SKODA
Skoda superb
Środkowym silnikiem wysokoprężnym w nowym superbie jest 2,0 TDI/150 KM (340 Nm). Zdaniem producenta 150-konny napęd zużywa 4,0 l oleju napędowego na 100 km.
Taki superb jest oferowany z ręczną skrzynią biegów i z przednim napędem lub z napędem na cztery koła. Oferta przewiduje też odmianę przednionapędową z automatem DSG.

Skoda
Skoda superb
Najmocniejszy nowy superb z silnikiem wysokoprężnym to wersja napędzana jednostką 2,0 TDI/190 KM (400 Nm). Przedstawiciele Skody twierdzą, że topowy TDI zużywa 4 l oleju napędowego na setkę.
Odmiana z przednim napędem jest oferowana z sześciostopniową skrzynią DSG oraz ręczną sześciobiegową przekładnią. Auto można mieć też w kombinacji z DSG i napędem na cztery koła.

Skoda / SKODA
Skoda superb
Światową premierę zaplanowano na marzec i salon samochodowy w Genewie. Wersja kombi pojawi się we wrześniu 2015 podczas wystawy we Frankfurcie nad Menem.
Nowa skoda superb zadebiutuje na polskim rynku w drugiej połowie 2015 roku - powiedziała w rozmowie z portalem dziennik.pl Klaudyna Gorzan, koordynator ds. marketingu i PR marki Skoda. Cena?

UnitedPictures.COM
Skoda superb
Przedstawiciele czeskiej marki zapowiadają, że mimo mnóstwa nowoczesnych rozwiązań i zaawansowanej techniki nowa skoda superb nie zdrożeje - utrzyma cenę na poziomie ok. 80 tys. zł za bazowy model. W końcu to Skoda i musi mieć kuszącą cenę, żeby się sprzedawać.

UnitedPictures.COM
Skoda superb

Skoda
Skoda superb

Skoda
Skoda superb

Skoda
Skoda superb

Skoda
Skoda superb

UnitedPictures.COM
Skoda superb