Nowa limuzyna jedzie do nas! Tak wygląda nowy ford focus sedan. ZDJĘCIA
1 Ford focus w nowej odsłonie to zmieniona, bardziej przyczajona przy asfalcie sylwetka. Chirurg zafundował rywalowi golfa nową maskę silnika i zmodernizowany przedni pas ze zintegrowaną nową osłoną chłodnicy w stylu modeli Aston Martina. Samochód patrzy na świat przez węższe reflektory - ich kształt jest teraz bardziej prostokątny. Lampy przeciwmgielne stały się wydłużone.
Ford
2 Tylna część nadwozia to przeprojektowana klapa i węższe lampy. Nowy focus ma być jeszcze cichszy w środku od poprzednika - w nowej odsłonie tego auta projektanci zastosowali grubsze dywaniki i szyby boczne oraz lepiej wygłuszyli komorę silnika.
Ford
3 Wnętrze także trafiło pod skalpel. Ford zaznacza, że styliści uwzględnili opinie kierowców i w efekcie powstał bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej oraz kierownicy i centralnej konsoli z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowy ford focus będzie pierwszym modelem tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2. Opracowany przez Forda system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.
Ford
4 Nawigacja satelitarna zintegrowana z systemem SYNC 2 oferuje - po raz pierwszy w Europie - podzielony wyświetlacz z wyszczególnionymi skrzyżowaniami, funkcją odczytywania na głos nazw ulic, widoku 3D skrzyżowań na autostradzie i ciekawych miejsc oraz przewodnikiem Michelin. Jak zapewniają inżynierowie SYNC 2 pozwala kierowcy na łatwiejsze wprowadzanie wskazówek nawigacyjnych, a ponadto - korzystając z komend głosowych - oferuje możliwość odtworzenia utworów muzycznych wskazanego artysty, a także w razie potrzeby znajdzie i wyświetli listę pobliskich restauracji, a następnie wyznaczy trasę dojazdu.
Ford
5 Poprzednie wcielenie focusa III generacji dawało frajdę z jazdy. Inżynierowie zajrzeli jednak także do podwozia - zmiany zaszły w układzie kierowniczym, który ma być jeszcze bardziej precyzyjny i bezpośredni. Zmodyfikowano amortyzatory, pojawił się nowy elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP. Silniki? Jest ciekawie...
Ford
6 Jako pierwszy model w Europie, focus oferowany będzie z nowym silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost (150 KM oraz 180 KM) oraz nową jednostką wysokoprężną 1.5 TDCi (95 KM i 120 KM).
Newspress
7 Ponadto focusa nadal zamówić będzie można z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost (100 KM oraz 125 KM) - w 2013 roku na ten silnik zdecydowała się 1/3 nabywców tego auta. Przypominamy, że motor ten otrzymał w 2012 i 2013 roku tytuł jednostki napędowej roku ( International Engine of the Year). Dodatkowo, focus dostępny będzie również z nową wersją silnika 1.0 EcoBoost (99 g/km CO2), która jako pierwsza odmiana niehybrydowa emitować będzie w Europie poniżej 100 g CO2 na kilometr.
Ford
8 W 2015 roku na rynku zadebiutuje wersja ze 120 konnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra oraz przekładnią automatyczną PowerShift, która w opinii inżynierów ma być o 19 proc. oszczędniejsza od obecnej, analogicznej wersji tego modelu. Focus w odmianie z automatem i silnikiem 1.0 EcoBoost powinien zdaniem konstruktorów oferować o 17 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu z wersją, którą zastąpi.
Ford
9 Jak podkreślają inżynierowie w 150 konnym silniku wysokoprężnym 2.0 TDCi udało się o 14 proc. zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo, jeśli zostanie on sprzęgnięty z manualną skrzynią biegów (w wersji z przekładnią automatyczną zanotowano 13 proc. redukcję zużycia paliwa). Nowy focus będzie również dostępny z manetkami zmiany przełożeń, które umożliwiają zmianę biegów bez odrywania rąk od kierownicy. Rozwiązanie to dostępne będzie w opcji z przekładnią automatyczną PowerShift - zarówno w wersjach benzynowych jak i wysokoprężnych.
Ford
10 Focus dostępny jest obecnie na ponad 140 rynkach. Ford podkreśla, że aby zaspokoić zapotrzebowanie na ten model zwiększył wydajność produkcyjną w ośmiu zakładach na czterech kontynentach. Fabryki w Niemczech, USA, Rosji, Chinach, Tajlandii, Tajwanie oraz Argentynie mogą obecnie wyprodukować rocznie ponad 1,5 miliona sztuk tego auta, co oznacza, że co dwie minuty gdzieś na świecie z taśmy montażowej zjeżdżać może nowy egzemplarz focus.
Ford
11 W samej tylko Europie nowy focus opuszcza linię montażową co 90 sekund. Zmodernizowany focus będzie dostępny w sprzedaży od drugiej połowy 2014 roku.
Ford
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję