Zobacz nowość Jaguara z napędem na cztery koła
1 Inżynierowie testowali zestrojenie układu napędowego oraz zawieszenia przez półtora roku w arktycznym klimacie - niskich temperaturach, śniegu i lodzie
Media
2 Wzdłużna pozycja silnika umożliwia utrzymanie tylnej osi, jako głównego napędu, podczas gdy przednia oś dołączana jest w warunkach ograniczonej przyczepności
Media
3 "Jesteśmy dumni, że napęd AWD zachował wszystkie aspekty dynamiki tylnonapędowych wersji Jaguara. Zarówno w precyzji układu kierowniczego, jak i zdolności poruszania się w warunkach ograniczonej przyczepności. W zimowym trybie jazdy system Jaguar Drive Control pozostaje w gotowości od samego startu samochodu, dystrybuując moment obrotowy na obie osie" - mówi Ian Hoban z Jaguara.
Media
4 Zaprojektowana od nowa belka poprzeczna, mocowanie silnika oraz układ wydechowy pozwoliły na umieszczenie przedniej części układu napędowego tak, aby środek ciężkości pojazdu pozostał jak najniżej
Media
5 Ponadto w zawieszeniu pojawiły się całkowicie nowe sprężyny, amortyzatory oraz przednie stabilizatory. Model XJ dodatkowo wyposażony jest w stabilizator poprzeczny. Natomiast oba modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia - Adaptive Dynamics, które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, a w Jaguarze XF AWD jako opcja dodatkowa
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję