JAECOO 7 z silnikiem 1.6 już dostępny. Nawet 45 dilerów w Polsce

JAECOO – podobnie jak OMODA – to młoda marka z chińskiej Grupy Chery. Ten koncern istniejący od 1997 roku sprzedał na świecie już ponad 13 mln samochodów. Po drodze w 2012 stał się również współwłaścicielem brytyjskich klejnotów koronnych – Jaguara i Land Rovera. Teraz ofensywa azjatyckiego biznesu dostaje turbo przyspieszenia w Polsce.

Producent przewiduje, że do końca tego roku sprzeda 3200 aut, by w 2025 roku osiągnąć wynik przeszło 18 tys. egzemplarzy. Tyle w ciągu ośmiu miesięcy br. na polskie drogi wypuścił Mercedes. Jak Chińczycy chcą ścigać się z europejskimi, japońskimi i koreańskimi gigantami? OMODA 5 już cieszy się wzięciem, a teraz na rynku debiutuje zupełnie inny stylistycznie JAECOO 7 z silnikiem benzynowym. Samochody są już dostępne u dilerów w Warszawie, Krakowie, Gliwicach, Poznaniu i Tychach. Sieć sprzedaży OMODA & JAECOO do końca 2024 r. ma urosnąć do 30 punktów (lista na zdjęciu), a na koniec 2025 będzie już 45 ośrodków. Wiemy już, na co mogą liczyć kierowcy…

Reklama

Jak wygląda JAECOO 7? Co to za samochód?

Reklama

JAECOO 7 to kanciasty, ale proporcjonalnie wystylizowany samochód. Ma 4,5 m długości, 1,86 m szerokości i 1,68 m wysokości. Rozstaw osi 2,67 m pozwolił wygospodarować przestronną kabinę. Wymiarami chińska nowość wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów. Co oznacza, że w Polsce stawi czoło takim modelom jak m.in. Toyota RAV4, Kia Sportage, Ford Kuga czy Volkswagen Tiguan.

JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz
Sieć sprzedaży OMODA & JAECOO w Polsce / Tomasz Sewastianowicz

Przestronne wnętrze, system kamer 540 stopni i 15-calowy ekran

Wnętrze jest przyzwoicie wykonane. Przyjemnie zaskakuje deska rozdzielcza wykończona miękkim obiciem. Co ważne, auto nie odstrasza zapachem taniego plastiku, jak ma to miejsce w samochodach innych chińskich producentów. Głębiej profilowany fotel kierowcy zapewnia dobre podparcie ud, z tyłu pasażer o wzroście 186 cm nie powinien narzekać na brak przestrzeni.

W bazowej wersji Urban środkowy ekran stacji multimedialnej ma 13,3 cala. Z kolei bogatsza odmiana Offroad daje kierowcy niemal 15-calowy tablet. Oba warianty dostępne są z systemem sterowania głosowego Hello JAECOO. Wystarczy powiedzieć słowo, a sztuczna inteligencja otworzy okna (także dachowe) czy ustawi temperaturę klimatyzacji. W menu obu stacji łatwo się połapać - duże i czytelne ikony ułatwiają obsługę. Szybkości pracy oprogramowania z pewnością mogliby pozazdrościć właściciele współczesnych modeli Grupy VW. Poza tym klasyczne przyciski obsługują podgrzewanie przedniej szyby, foteli oraz klimatyzację.

JAECOO 7 / Materiały prasowe
JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz

Parkowanie ułatwi system kamer 540 stopni, który umożliwia nie tylko obserwowanie otoczenia wokół auta, ale także pod nim – nadwozie na ekranie centralnym staje się przezroczyste. Kierowcę w trakcie manewrów wspomaga również asystent ruchu poprzecznego z funkcją automatycznego hamowania. Samochód wyposażono w 10 poduszek powietrznych – w tym pakiecie jest poduszka kolanowa oraz poduszka centralna, która oddziela kierowcę i pasażera podczas kolizji bocznych.

JAECOO 7 / Materiały prasowe

JAECOO 7 - jaka pojemność bagażnika?

Bagażnik JAECOO 7 zapewni od 564 do 1349 l pojemności. Samochód w wersji 4x4 to mniejsze możliwości transportowe na poziomie 480 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1265 litrów.

JAECOO 7 z silnikiem benzynowym 1.6. Moc i osiągi?

JAECOO 7 skrywa pod maską czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 Turbo połączony z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową DCT. Jednostka dostarczy 147 KM mocy i 275 Nm momentu obrotowego. Producent mówi o wysokiej sprawności cieplnej na poziomie 41 proc. Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 7,5 l/100 km (8 l w wersji 4x4). Przyspieszenie od 0 do 100 ma zająć 10,3 sekundy (11,4 s w JAECOO 7 AWD).

JAECOO 7 / Materiały prasowe
JAECOO 7 PHEV / Tomasz Sewastianowicz

JAECOO 7 jako hybryda zaskoczy dużym zasięgiem i niskim spalaniem

Prawdziwą petardą w gamie będzie jednak hybryda plug-in złożona z turbobenzynowego silnika 1.5 T-GDI i jednostki elektrycznej. Praktyczny zasięg elektryczny na poziomie 90 km to efekt dużej baterii 18,3 kWh. Do tego zużycie benzyny ma być poniżej 6 litrów na 100 km. W tym modelu sprawności cieplna jednostki spalinowej ma przekroczyć 44 proc. Stąd producent zapewnia, że taki napęd umożliwi przejechanie na jednym baku ponad 1200 km. JAECOO 7 PHEV w Polsce zadebiutuje na początku 2025 roku.

JAECOO 7 PHEV / Tomasz Sewastianowicz

Ile kosztuje JAECOO 7? Dwie wersje Urban i Offroad do wyboru

JAECCO 7 w najtańszej wersji Urban kosztuje od 139 900 zł. Taki SUV oferuje m.in. 19-calowe alufelgi lakierowane na czarno, automatycznie sterowane reflektory w technologii LED, automatyczne wycieraczki, komplet czujników parkowania wraz z kamerą cofania i przyciemniane szyby tylne. Do tego elektrycznie regulowane i pokryte ekologiczną skórą fotele z funkcją podgrzewania, cyfrowy zestaw wskaźników 10,25 cala, system multimedialny z nawigacją i ekranem dotykowym 13,2 cala. Centralny wyświetlacz umożliwia sterowanie klimatyzacją dwustrefową, systemem audio i innymi funkcjami pojazdu. System multimedialny obsługuje bezprzewodowo interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay. Ładowarka indukcyjna ma aż 50W mocy. Schowek w podłokietniku na tunelu środkowym jest chłodzony, są również gniazda USB-A, USB-C oraz gniazdo 12V. Adaptacyjny tempomat, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika i dach panoramiczny to także standard. Lakiery metalizowane nie wymagają dopłaty.

JAECOO 7 / Materiały prasowe

JAECCO 7 w bogatszej odmianie Offroad to seryjny napęd 4x4 z terenowymi trybami jazdy Snow, Mud, Sand i Offroad - taki samochód kosztuje od 157 900 zł. Standard to m.in.: ekran środkowy 14,8 cala, podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy, podgrzewana kierownica, przednie fotele wentylowane z funkcją pamięci położenia fotela kierowcy oraz lusterek zewnętrznych. Podgrzewana jest również tylna kanapa, a podparcie odcinka lędźwiowego kierowcy jest regulowane elektrycznie. Kolejne bajery to wyświetlacz HUD na przedniej szybie, dwustrefowa klimatyzacja z funkcją oczyszczania powietrza i 8-głośnikowy system audio Sony.

JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz

Ile trzeba czekać na samochód? Jaka gwarancja?

Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony samochód? – Od momentu złożenia zamówienia w fabryce w Chinach będzie to około 2-3 miesiące. Jednak naszym celem jest aby zarządzać stokiem lokalnie tak, żeby czas oczekiwania nie przekroczył 2 tygodni – powiedziała dziennik.pl Paulina Tycner, brand manager Omoda & Jaecoo Polska. Producent zapewnia 7 lat gwarancji do 150 tys. km przebiegu.

JAECOO 7 / Materiały prasowe
JAECOO 7 / Tomasz Sewastianowicz

JAECOO 7 - dane techniczne, przyspieszenie, wymiary, silnik, wersje

JAECOO 7 - dane techniczne
Wersja wyposażenia Urban Offroad
Silnik 1.6 T-GDI 1.6 T-GDI
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa Benzyna bezołowiowa
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1598
Liczba cylindrów 4 4
Moc maksymalna (KM) / przy obr. 147 / 5000 147 / 5000
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 275 275
Skrzynia biegów Automatyczna, dwusprzęgłowa DCT7 Automatyczna, dwusprzęgłowa DCT7
Rodzaj napędu Na przednie koła FWD Na cztery koła AWD
Osiągi, zuzycie paliwa, emisja CO2
Norma emisji spalin Euro 6e (EA) Euro 6e (EA)
Zużycie paliwa (l/100) 7,5 8,0
Średnia emisja CO2 (g/km) 169 182
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 10,3 11,4
Prędkość maksymalna 180 180
Wymiary i masy
Długość (mm) 4500
Szerokość (bez lusterek/z lusterkami) (mm) 1865
Wysokość (mm) 1680
Rozstaw osi (mm) 2672
Rozstaw kół przód/tył (mm) 1582/1604
Kąt natarcia (st) 21
Kat zejścia (st) 29
Prześwit (pojazd nieobciążony) (mm) 200
Masa własna (kg) 1599 1724
Maksymalna masa całkowita (kg) 1922 2038
Maksymalny nacisk na oś przednią (kg) 1075 1109
Maksymalny nacisk na oś tylną (kg) 947 1029
Pojemność bagażnika według normy VDA (litry) (z rozłożonym oparciem tylnej kanapy/ze złożonym oparciem tylnej kanapy) 564/1349 480/1265
Pojemność zbiornika paliwa 57 57
JAECOO 7 / Materiały prasowe