Samochód z silnikiem Diesla opłaca się kupować jeżeli pokonujemy rocznie przynajmniej 30 tysięcy kilometrów. Dodatkowo koszty serwisowania auta z silnikiem wysokoprężnym są średnio o około 20-30 proc. wyższe, aniżeli w przypadku samochodu z jednostką benzynową. Droższe są części zamienne i płyny eksploatacyjne. Warto pamiętać, że filtr cząstek stałych (DPF) montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych oczyszcza się samoczynnie tylko podczas dłuższych trasach. Na krótkich dystansach w mieście raczej nie ma na to szansy i DPF trzeba oczyszczać w stacji serwisowej, a to kolejne złotówki z kieszeni. Jeśli szukasz oszczędnego auta z silnikiem benzynowym to warto sprawdzić najnowszy raport specjalistów z niemieckiego automobilklubu ADAC, którzy przyjrzeli się spalaniu samochodów oferowanych na rynku. Efektem analizy jest nowy ranking, w którym auta podzielono na klasy, a w klasach uszeregowano je pod względem zużycia paliwa. Dziennik.pl prezentuje po trzy najoszczędniejsze modele zasilane benzyną…
TO TYLKO SUZUKI SWIFT 1.3 I 1.6 BĘZYNA
Myślę, że warto popatrzeć na realne wyniki, a nie katalogowe.
Po co mi mały silniczek benzynowy który pali do 6 litrów jak za dwa litry więcej mam mnóstwo frajdy i mocy...