Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Tylko w dziennik.pl! To musisz wiedzieć o samochodowych instalacjach LPG

3 kwietnia 2013, 13:09
Instalacje LPG (skrót od ang. Liquefied Petroleum Gas) do samochodów z silnikami benzynowymi swą popularność w Polsce zaczęły zdobywać w latach 90. ubiegłego wieku i od tego momentu ich montaż sukcesywnie rósł. Szczyt powodzenia zyskały w 2007 roku, kiedy to była bardzo korzystna relacja ceny gazu do benzyny. Fakt ten postanowili również skrzętnie wykorzystać mechanicy, a warsztaty oferujące montaż instalacji LPG niekontrolowanie „rosły jak grzyby po deszczu”, do których ustawiały się długie kolejki chętnych. Niestety bardzo wielu spośród tych serwisów było przypadkowymi, przez co jakość zarówno usług jak i samych instalacji drastycznie spadała. Wówczas sprawą postanowiła zająć się Instytut Transportu Samochodowego przeprowadzając liczne kontrole serwisów, co pozwoliło na minimalizację tych bez odpowiednich kwalifikacji. Dziś w Polsce trawa boom na instalacje LPG. Jak wynika z obliczeń Polskiej Organizacji Gazu Płynnego liczba aut jeżdżących na propan-butan to 2,5 mln. Przyczyną tak dużej popularności są w przybliżeniu o 50 proc. mniejsze koszty, jakie kierowca ponosi na stacji paliw przy każdym tankowaniu - cena gazu jest o ok. połowę niższa od ceny jednego litra benzyny. Mówiąc w uproszczeniu - jazda samochodem wyposażonym w instalację LPG pozwala zmniejszyć wydatki ponoszone na paliwo. Trzeba pamiętać, że założenie instalacji LPG kosztuje ok. 2-2,5 tys. zł. By koszt się zwrócił samochód musi rocznie przejeżdżać minimum 30 tys. km. Po założeniu LPG silnik traci moc? Kiedy jednostka napędowa ulegnie awarii? Jak jest naprawdę?
Instalacje LPG (skrót od ang. Liquefied Petroleum Gas) do samochodów z silnikami benzynowymi swą popularność w Polsce zaczęły zdobywać w latach 90. ubiegłego wieku i od tego momentu ich montaż sukcesywnie rósł. Szczyt powodzenia zyskały w 2007 roku, kiedy to była bardzo korzystna relacja ceny gazu do benzyny. Fakt ten postanowili również skrzętnie wykorzystać mechanicy, a warsztaty oferujące montaż instalacji LPG niekontrolowanie „rosły jak grzyby po deszczu”, do których ustawiały się długie kolejki chętnych. Niestety bardzo wielu spośród tych serwisów było przypadkowymi, przez co jakość zarówno usług jak i samych instalacji drastycznie spadała. Wówczas sprawą postanowiła zająć się Instytut Transportu Samochodowego przeprowadzając liczne kontrole serwisów, co pozwoliło na minimalizację tych bez odpowiednich kwalifikacji. Dziś w Polsce trawa boom na instalacje LPG. Jak wynika z obliczeń Polskiej Organizacji Gazu Płynnego liczba aut jeżdżących na propan-butan to 2,5 mln. Przyczyną tak dużej popularności są w przybliżeniu o 50 proc. mniejsze koszty, jakie kierowca ponosi na stacji paliw przy każdym tankowaniu - cena gazu jest o ok. połowę niższa od ceny jednego litra benzyny. Mówiąc w uproszczeniu - jazda samochodem wyposażonym w instalację LPG pozwala zmniejszyć wydatki ponoszone na paliwo. Trzeba pamiętać, że założenie instalacji LPG kosztuje ok. 2-2,5 tys. zł. By koszt się zwrócił samochód musi rocznie przejeżdżać minimum 30 tys. km. Po założeniu LPG silnik traci moc? Kiedy jednostka napędowa ulegnie awarii? Jak jest naprawdę? / Shutterstock
Drogie paliwo drenuje kieszenie kierowców. Jednak jest skuteczny sposób na to by zaoszczędzić nawet 50 proc. pieniędzy wydawanych na benzynę - deską ratunkową jest założenie instalacji LPG. Jednak trzeba pamiętać, że nie ma róży bez kolców. Zobacz, kiedy silnik zasilany autogazem ulegnie awarii? Jakie instalacje LPG są najlepsze? W dziennik.pl podpowiada ekspert...

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama