W ciągu ostatnich 8 lat na stacjach BP powstało blisko 250 kawiarni Wild Bean Cafe. Każda z nich sprzedaje średnio ponad 100 filiżanek kawy dziennie.

– Rynek zdecydowanie rośnie. Z roku na rok widzimy dwucyfrową dynamikę wzrostu na naszych stacjach. Coraz więcej klientów przyjeżdża do nas codziennie po kawę. Sprzedajemy średnio ponad 100 filiżanek dziennie – mówi Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe w Polsce.

Reklama

W ramach stawiania na jakość firma planuje rozpocząć sprzedaż nowej kawy – 100-procentowej arabiki, mieszkanki ziaren z Brazylii, Peru, Hondurasu i Boliwii.

– Rynek dojrzewa od kilku lat, zmieniasię , podobnie jak gusta naszych klientów. Przeprowadziliśmy badania rynkowe, które trwały ponad rok, gdzie pytaliśmy zarówno o preferencje, o smaki, o rodzaje kaw, o jakiej porze klienci piją kawę – wyjaśnia powody zmiany Rafał Bendyk.

Reklama

Mimo że ziarno jest droższe niż w większości innych kaw, firma będzie dążyć do utrzymania ceny na tym samym poziomie.

W podróży wskazane są przerwy co 2 godziny

Jak podkreśla Rafał Bendyk, picie kawy przez kierowców przekłada się również na zwiększenie bezpieczeństwa.

Reklama

– Jako kierowcy wszyscy przeżywamy kryzysy za kółkiem i one się nam zdarzają najczęściej między północą a 6 rano, a w okresie letnim między 13 a 16 – podkreśla przedstawiciel Wild Bean Cafe.

Kawa nie zastąpi dobrego snu, ale może być jego uzupełnieniem. Tym bardziej, że Krajowa Rada Bezpieczeństwa Drogowego zaleca robienie sobie krótkich przerw w podróży co dwie godziny.

– Kierowcy zawodowi mają swoje normy i oni wiedzą, że mogą przejechać 4,5 godziny i muszą mieć postój 45 minut. Krajowa Rada mówi, że warto zrobić sobie taki postój kilkuminutowy, wystarczy nam od 15 minut do 30 minut regeneracji, po to, żeby bezpiecznie dalej podróżować. Tym bardziej, że statystyki mówią, że kierowca, który jest zmęczony jest równie niebezpieczny, jak ten który prowadzi samochód pod wpływem alkoholu – podkreśla Rafał Bendyk.

Sieć Wild Bean Cafe dysponuje już blisko 250 kawiarniami w całej Polsce.

– Jesteśmy liderem kawiarni oferujących 100 proc. arabiki – mówi Rafał Bendyk. – Jest to uzupełnienie tego, co wprowadziliśmy w zeszłym roku, czyli śniadań, świeżych kanapek, przekąsek. Jeżeli chodzi o inwestycje, chcielibyśmy rocznie dokładać do naszej sieci 20-30 nowych lokalizacji. Dziś już przekraczamy plan otwarć i wydaje się, że druga połowa roku tym bardziej pozwoli nam osiągnąć założone cele.