Gaz łupkowy podniesie cenę diesla

| Aktualizacja:

Koncerny paliwowe ostrzą sobie zęby na dostawy oleju napędowego dla firm szukających gazu z łupków.

wróć do artykułu
  • ~+++ EGZORCYSTA +++
    (2012-09-11 08:57)
    W artykule napisano: 37% ON a tylko 29% benzyna, a reszta 66% ???
    Domyślam się że na LPG, czyli również głównie przerabiane benzynowce, więc relacje są raczej jak 37 do 63.
  • ~Dr Zagłada
    (2012-09-11 09:08)
    "Tymczasem od tego roku dość niespodziewanie zapotrzebowanie na to paliwo zaczęło w Polsce spadać. Po I półroczu spadek rok do roku wyniósł aż ponad 7 proc."- trzeba umieć czytać miedzy wierszami. Tytuł artykułu powinien brzmieć "Teraz to dopiero zacznie się prawdziwy kryzys." Od dawna wiadomo, że jak biznes się nie kręci to nie ma co wozić, ciężarówki stoją i popyt na olej spada. Szczególnie w Polsce to dobry barometr, bo inny transport np. kolejowy czy rzeczny praktycznie nie istnieje.
  • ~Kielczanin
    (2012-09-11 10:13)
    Czyli jak Zdzisiek and Co otworza dwie stacje benzynowie w Zadupiu Wyżnym to olej napędowy od razu drożeje?
  • ~gugcia
    (2012-09-11 17:22)
    tyle,ze nowych aut rodacy kupuja ok.200 tys sztuk (na 38 milionowy narod!)i potem jezdza nimi przecietnie 15 tys km na rok,a nowe Diesle zuzywaja malo ON.Tak wiec tu bym raczej promyka nadzieji nie widzial.Jak tu ktos pisze siada transport,sporo aut jezdzi na przemycanym paliwie,padly inwestycje drogowe,a wydobycie gazu lupkowego zacznie sie na weilka skale za kilka lat,do tego takie kompanie kupuja inaczej,zysk z litra ON dla koncernow jest mniejszy,bo takie wielkie kompanie moga sie zaopatrywac u tanszej konkurencji i maja zamowienia w ogromnych ilosciach.Na cene ON wplyw ma cena swiatowa,kurs dolara i podatki panstwa.Jako,ze wszystkie te 3 czynniki sa obecnie negatywne i maja zle perspektywy to nalezy przygotowac sie,ze ceny paliw beda nadal rosnac,nawet powyzej 6 zl za litr.Ucieczka jest inne auto,na LPG lub Diesel ale maly i b.oszczedny,sa takie na rynku lecz sa drogie i dosc czesto sie psuja.Rozsadnym wyjsciem jest kilkuletnie proste auto benzynowe,typu Skoda Octavia 1,6,Astra II,starsze Golfy,Passaty,Audi,zrobione na LPG.Oczywiscie dotyczy to ludzi,ktorzy duzo jezdza,cena zakupu innego auta i dobrej instalacji gazowej nie zwroci sie gdy bedziemy jezdzic ponizej 12 tys km na rok,a to jest czesty przebieg aut w prywatnych rekach w Polsce.Wybor jest trudny,ja tez mam 12 letniego Diesla i nie wiem co robic,jezdzic nim dalej,czy zamieniac na uzywane benzynowe i robic w nim LPG.Tak zle i tak zle.
  • ~Jasko
    (2012-09-12 09:10)
    zamienil stryjek siekierke na kijek,
    to jakis wielki Bull Sheet,
    ja bym zakazal zatruwanie Polski.
  • ~DAV
    (2012-09-12 10:18)
    Widac, ze chca ciagle podnosic ceny paliw , aby sobie bilanse firm POprawic naszym kosztem . Kazda wymowka jest dobra , aby drenowac obywatela - ZENADA !

Może zainteresować Cię też: