TUV, czyli niemiecki Urząd Dozoru Technicznego, stworzył ranking używanych samochodów. Najnowszy raport na 2015 rok powstał na podstawie ponad 8,5 mln wyników przeglądów technicznych (rejestracyjnych) przeprowadzonych przez diagnostów TUV między lipcem 2013 roku a czerwcem 2014 roku. Przypominamy, że w trakcie kontroli specjaliści wychwytują wszystkie problemy, które pośrednio lub bezpośrednio zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego. Sprawdzane są m.in.: zawieszenie, silnik, układ kierowniczy i przeniesienia napędu, oświetlenie, zabezpieczenie przed korozją elementów nośnych podwozia, karoserii i przewodów hamulcowych. Zebrane dane z poszczególnych stacji diagnostycznych spływają do centrali. Jak wynika z raportu TUV 2015 średni odsetek 10- 11-letnich samochodów z poważnymi usterkami wyniósł 32,1 proc. Oznacza to, że statystycznie co trzeci jedenastoletni samochód przyjeżdżający na badanie techniczne w Niemczech boryka się z problemami zagrażającymi bezpieczeństwu ruchu (pośrednio lub bezpośrednio). Dziennik.pl przygotował zestawienie najmniej awaryjnych modeli maksymalnie 11-letnich. Jest ich 18 - auta uszeregowaliśmy do najbardziej niezawodnego. Zobacz, na które są warte uwagi…
Poważnie.
Niestety ceny są wysokie, nawet dla 11-12 samochodów. Plus utrzymanie.
Ale ten sondaż jest o awariach nie cenach.