Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Z drogi! Pędzi nowy fiat panda i jego... dziewczyny

15 grudnia 2011, 16:02
Z drogi! Pędzi nowy fiat panda i jego... dziewczyny
Inne
Piątka drzwi i nowocześniejsza karoseria niż w legendarnym już poprzedniku, którego pokochały miliony kierowców. Będzie także wersja 4x4. Oto koncern ujawnił swój największy sekret! W fabryce w Pomigliano zaprezentowano nowy model fiata panda, który docelowo zastąpi ten produkowany od ponad ośmiu lat w Tychach. Włoski koncern chwali się tu już trzecią generacją samochodu, który przez 31 lat obecności na rynku pojawił się w garażach 6,5 miliona kierowców... Uruchomienie produkcji nowej pandy we Włoszech kosztowało ok. 800 mln euro. Roczna produkcja ma wynieść ok. 260 tys. egzemplarzy; zakład gotowy jest wytwarzać 1050 aut dziennie. Początkowo nowa generacja pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie - model 4x4 dołączy do oferty nieco później. Do wyboru przewidziano cztery jednostki napędowe - 0.9 TwinAir Turbo 85 KM ("International Engine of the Year", czyli najlepszy silnik 2011 roku), 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2/69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM. Jednostki TwinAir będzie można zażyczyć sobie w połączeniu z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów Dualogic. Dostępne też będą dwupaliwowe wersje silników - 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM (benzyna/metan) i 1.2 EasyPower (benzyna/LPG) osiągający 69 KM. Samochód będzie kosztował poniżej 10 tys. euro. Fiat chce stworzyć taką ofertę, by bez kłopotów można było kupić auto mimo europejskiego kryzysu; we Włoszech stworzono np. propozycję "100 rat po 100 euro" oraz bezpłatne mycie auta i przegląd dla tych użytkowników starszych modeli pandy, którzy przyjdą na jazdy testowe podczas dni otwartych. W Polsce sprzedaż nowego wcielenie małego fiata rozpocznie się na przełomie lutego i marca 2012 roku. Za ile? "Nowa panda kontynuuje dobrą passę lidera rynku, którą zdobyła dzięki korzystnemu stosunkowi jakości i oferowanego wyposażenia do atrakcyjnej ceny." - powiedział dziennikowi.pl Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiat Auto Poland.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama