Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Najdłuższy tunel w Polsce nowym hitem wśród samochodów. Piesi i rowerzyści mają zakaz. ZOBACZ ZDJĘCIA

26 kwietnia 2016, 16:47
Podwodna przeprawa w Gdańsku, na którą składają się dwie nitki tunelu, z których każda ma po dwa pasy ruchu, jest pierwszym tego typu obiektem w kraju i jedną z największych inwestycji na Pomorzu w ostatnich latach. Przejazd ma 1300 metrów długości i jest to obecnie najdłuższy tunel w Polsce Tunel (będący częścią Trasy Słowackiego łączącej port lotniczy z portem morskim) o długości całkowitej 1,4 km przebiega pod Martwą Wisłą na głębokości, w swym najniższym miejscu, prawie 35 m. Jak poinformowała rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku (jest operatorem przeprawy) Katarzyna Kaczmarek, w ciągu 12 pierwszych godzin funkcjonowania tunelu, przejechało nim co najmniej 30 tysięcy pojazdów; w drugiej dobie ruch był niewiele mniej intensywny. Szef Centrum Zarządzania Tunelem Michał Adamkiewicz tłumaczy, że pierwszego dnia odbywał się głównie ruch "turystyczny". - Ewidentnie odbywało się zwiedzanie obiektu, nie tylko przez Gdańszczan, bo w kamerach nadzorujących tunel widać było tablice rejestracyjne z Gdyni, Wejherowa, Nowego Dworu Gdańskiego i Kościerzyny - dodał.
Podwodna przeprawa w Gdańsku, na którą składają się dwie nitki tunelu, z których każda ma po dwa pasy ruchu, jest pierwszym tego typu obiektem w kraju i jedną z największych inwestycji na Pomorzu w ostatnich latach. Przejazd ma 1300 metrów długości i jest to obecnie najdłuższy tunel w Polsce Tunel (będący częścią Trasy Słowackiego łączącej port lotniczy z portem morskim) o długości całkowitej 1,4 km przebiega pod Martwą Wisłą na głębokości, w swym najniższym miejscu, prawie 35 m. Jak poinformowała rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku (jest operatorem przeprawy) Katarzyna Kaczmarek, w ciągu 12 pierwszych godzin funkcjonowania tunelu, przejechało nim co najmniej 30 tysięcy pojazdów; w drugiej dobie ruch był niewiele mniej intensywny. Szef Centrum Zarządzania Tunelem Michał Adamkiewicz tłumaczy, że pierwszego dnia odbywał się głównie ruch "turystyczny". - Ewidentnie odbywało się zwiedzanie obiektu, nie tylko przez Gdańszczan, bo w kamerach nadzorujących tunel widać było tablice rejestracyjne z Gdyni, Wejherowa, Nowego Dworu Gdańskiego i Kościerzyny - dodał. / PAP / Adam Warawa
Z otwartej w niedzielę podwodnej przeprawy pod Martwą Wisłą w Gdańsku w pierwszej dobie skorzystało co najmniej 30 tys. pojazdów, w drugiej - co najmniej 20 tys. We wtorek tunelem przejeżdża ok 1-1,5 tys. pojazdów na godzinę.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama