GDDKiA pozbywa się dróg, bo... są dla niej za drogie

Prywatne firmy są tańsze i skuteczniejsze w utrzymaniu dróg – wyliczyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i oddaje im w zarządzanie kolejne trasy. Warto, bo zarządcy wygrywający przetargi na ich obsługę robią to o 30 proc. taniej niż państwowa agencja.

wróć do artykułu
  • ~kierowca
    (2013-08-08 11:00)
    Jak to jest możliwe, że zewnętrzna firma robi taniej to co GDDKiA może robić własnymi siłami: ma własny sprzęt, własnych pracowników, nie musi generować zysków - robi przecież wszystko po kosztach... Może GDDKiA poda do wiadomości co generuje tak wysokie koszty utrzymania dróg?
  • ~paul
    (2013-08-08 11:32)
    Odpowiedź prosta - zarządzanie takich "państwowych firm" jest zerowe. Czy się siedzie, czy się leży ... nadal króluje. Wystarczy popatrzyć na te wszystkie spółki gminne, miejskie.

    Spółki takie to tylko lukratywne stanowiska, dla miernych, ale wiernych ... głównie z wykształcenia histroyków, lub innych antropologów, posadki dla rodziny znajomych. Nie widziałem dawno naboru w serwisach poszukujących pracę aby jakaś taka "firma" poszukiwała dyrektora, kierownika czy w ogóle pracowników.
  • ~zorro
    (2013-08-08 11:41)
    ale odkrycie!!!
  • ~bono
    (2013-08-09 10:21)
    do kierowca
    czy to ci nie jest jasne, ze zarobki prominentow w tej panstwowej agencji to wlasnie bezpodstawne koszty. To synekurki dla tuskowej bandy kasztaltuja wysokosc tych kosztow
  • ~cd
    (2013-08-09 18:03)
    Najlepiej by pozostali prezes, wiceprezes, związkowiec i trzy sekretarki no i jeszcz 5 doradców z po-psl a po cholerę im drogi
  • ~FBO
    (2013-08-09 20:14)
    Hmm... Nieźle. tusk sprzedaje już nawet polską ziemię. Brawo wyborcy PO i PSL - w was nadzieja! xD
  • ~alf
    (2013-08-10 09:44)
    a dlaczego to gddkia nie wprowadzi sobie takich samych zasad. jeśli dadzą ciała, a zawsze zimą dają, powinni zmniejszyć sobie pensje, a oszczędności oddać na służbę zdrowia lub domy dziecka.
  • ~oro
    (2013-08-10 09:45)
    ale o zwolnieniu ludzi odpowiedzialnych dotychczas za te drogi nie mówią nic, co oznacza, że dalej będą sobie pobierać pensyjkę.
  • ~miś
    (2013-08-10 09:58)
    Do Kierowcy! Pytanie retoryczne. koszty generuje cała czapka urzędnicza GDDKiA.
  • ~Adam
    (2013-08-11 07:50)
    Niby taniej ale czy ktoś sprawdza ile osób taka firma zatrudnia? Aby uzyskać takie stawki firma zatrudnia na śmieciowych umowach i resztę na czarno. Państwo nie ma podatków a ZUS bierze kredyty bo mu składek brakuje. Ale jest tanio i prezes będzie miał pieniądze na premie dla siebie i kolesi.
  • ~kozik
    (2013-08-13 14:24)
    Outsourcing po polsku to rodzinnie czy kolesiowo powiązane z prominentami firmy pasożytnicze, uczepione państwowych i samorządowych instytucji i firm. Jakość usług takich firm zewnętrznych najczęściej jest kiepska, bo tną koszty i oszukują na czym tylko się da. Każdy dodatkowy zakres to zaraz aneks do umowy lub dodatkowe zlecenie (bez tego palcem nie kiwną). Te surowe kary za nie wywiązywanie się z warunków umowy to najczęściej lipa, bo decydenci znajdą 100 powodów na ich usprawiedliwienie... żeby kolega czy szwagier zięcia nie splajtował, a 10% nadal wpływało pod stołem do prywatnej kieszeni zleceniodawcy
  • ~tom.
    (2013-08-14 16:54)
    Przyklad stalexportu na odcinku Krakow - Katowice faktycznie pokazuje, ze moze byc taniej...
  • ~dziadek
    (2013-08-14 18:40)
    wychodzi że drogi są nieopłacalne, ale sama darekcja już tak
    dlatego tez należy wprowadzić stały miesięczny abonament za prawo do korzystania z dróg
    płacą wszyscy, i ci z samochodami i ci bez, matki z wózkami dziecięcymi podwójnie (wszak nie jedzie sama)
    nie wiem czemu jak patrzę wokół to nabieram przekonania że rzeczywistość z Wojaka Szwejka , Haszka to był opis poważnej rzeczywistości

Może zainteresować Cię też: