Nowe rozwiązanie trafi pod maskę A3 1,6 TDI/105 KM i 1,4 TFSI/125 KM. Dzięki temu pierwszy ma średnio spalić 4,2 litra oleju napędowego na 100 km a drugi 5,3 litra benzyny setkę. Emisja CO2 - odpowiednio 109 g/km i 124 g/km.

Reklama

Silnik TDI osiąga 105 KM przy 4400 obr./min., a moment obrotowy od 1500 do 2500 obr./min. wynosi 250 Nm. W kombinacji z S tronic trzydrzwiowe A3 przyspiesza od zera do 100 km/h w 11,7 sekundy. Prędkość maksymalna - 194 km/h.

A3 1,4 TFSI to 125 KM i 200 Nm od 1500 do 4000 obr./min. Na przyspieszenie samochodu z przekładnią S tronic do 100 km/h potrzebne są 9,3 sekundy. Prędkość maksymalna - 203 km/h.

Obie wersje Audi A3 wyposażono seryjnie w system rekuperacji. Zmienia on energię kinetyczną ruchu w fazach hamowania silnikiem i wybiegu samochodu na energię elektryczną, która jest czasowo magazynowana w akumulatorze, a przy przyspieszaniu zasila sieć pokładową odciążając w ten sposób alternator. Pozwala to zaoszczędzić paliwo.

Zdaniem konstruktorów rezultaty działania systemu rekuperacji i systemu Start-Stop są widoczne przede wszystkim w ruchu miejskim, czyli tam, gdzie większość kierowców używa samochodu na co dzień.