Wygląda jak najzwyklejszy w świecie focus, jednak to co kryje się pod spodem pochodzi z zupełnie innej bajki. Auto czerpie energię z akumulatorów litowo-jonowych magazynujących energię 23 kWh, zaś źródłem napędu jest elektryczny silnik trakcyjny z magnesami stałymi o mocy 100 kW.

Reklama

Ford Focus w wersji BEV (Battery Electric Vehicle) dysponuje zasięgiem do 120 km i prędkością maksymalną do 136 km/h. Ładowanie akumulatorów zajmie około 6-8 godzin, przy czym wystarczy podłączenie do gniazdka zwykłej sieci 230 V.

W prototypowym modelu zastosowano mnóstwo podzespołów sprawdzonych już w modelach hybrydowych Forda oferowanych na rynku północnoamerykańskim. Na liście jest między innymi osprzęt elektryczny do sterowania klimatyzacją - sprężarka klimy wykorzystuje wysokie napięcie (takie urządzenie chłodzi kabinę najnowszego Forda Fusion Hybryd).

Ujawniony we Frankfurcie focus BEV jest pierwszym z piętnastki aut, które mają trafić do testów na początek w Wielkiej Brytanii (od 2010 roku). Ludzie z Forda myślą też o podobnych próbach w Europie.



"Badania nad zastosowaniem napędu elektrycznego w samochodach są kluczowym elementem do efektywnego wykorzystania globalnych zasobów technicznych i możliwości jakie daje ogromny potencjał tkwiący w wysokiej klasy specjalistach pracujących dla Forda na całym świecie. Opracowanie floty prototypowych Fordów Focus BEV z napędem elektrycznym jest kolejnym ważnym krokiem w naszym dążeniu do wprowadzenia na rynek rozwiązań transportowych, które będą bardziej efektywne, mniej uciążliwe dla środowiska, a przy tym także bardziej dostępne i zarazem praktyczne z punktu widzenia użytkowników. Cieszymy się, że mamy możliwość podjęcia współpracy z nowymi partnerami w przedsięwzięciu, którego celem jest opracowanie odpowiednich rozwiązań, które pobudziłyby rozwój rynku pojazdów z napędem elektrycznym zarówno w Wielkiej Brytanii jak i na kontynencie europejskim." - powiedział podczas premiery John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe.