X6 jest autem klasy SAC - tajemniczy skrót oznacza Sport Activity Coupe. Mówiąc wprost - krzyżówka terenówki ze sportowym coupe. Pięciodrzwiowa karoseria kryje DNA obu tych klas. Chris Bangle, szef stylistów, opisuje go jako coupe ze zdolnościami off-roadowymi.

Reklama

Do czego służy? Po pierwsze, ma się wyróżniać - to udało się BMW w 100 procentach. Jeśli trafi do produkcji (Bawarczycy nie zaprzeczają), będzie jednym z ciekawszych aut do podziwiania na drodze. Spokojnie znajdzie swoich amatorów.

Co kryje osobliwa uroda? X6 wykorzystuje technikę największego SUV-a czyli X5 (napęd na cztery koła, elektronika). Jednak jest od niego dłuższy (prawie 5 metrów), szerszy (ok. 2 m) i niewiele niższy (1,7 m).

We Frankfurcie BMW odkryło też ekologiczną wersję X6 Active Hybrid. Producent twierdzi, że kombinacja prądu z baterii i silnika spalinowego pozwoli zaoszczędzić nawet 20 proc. paliwa w porównaniu do zwykłego X6. I kto powiedział, że duży musi dużo palić?

Reklama