Zapowiadają, że będzie to auto o niespotykanych do tej pory osiągach i wyglądzie. Pierwsze spojrzenie na czarną karoserię i ujawnione dane wyraźnie mówią, że to nie przechwałki. Oto dowody…

Reklama

Unikalne wcielenie modelu 9-3 stoi na szczycie wszystkich Saabów. Słusznie! 280 KM z turbodoładowanej V-szóstki 2.8 plus inteligentny napęd na cztery koła XWD (mechanizm różnicowy haldex) brzmią całkiem obiecująco. Do tego 400 niutonometrów - to nie może być wolne.

I nie jest - Turbo X załatwia setkę, zanim wyszepczesz 5,7 sekundy - bez zająknięcia, a po turbo dziurze nie ma nawet śladu. Czterokołowy napęd to pewne prowadzenie - układ potrafi podzielić moc nie tylko między przód i tył, ale też na lewe i prawe koła. Cóż, na to czekaliśmy...