Hyundai dotrzymał słowa danego w czasie marcowego salonu samochodowego w Genewie! Po rodzinnym kombi koreańskiej marki przyszedł czas na coś klasycznego. Już 12 maja światową premierę w Barcelonie będzie miał i40 w wersji sedan - całkowicie nowa limuzyna tej marki w segmencie D. Azjatycki producent planuje ostro zagrać na podwórku starych wyjadaczy takich jak volkswagen passat czy ford mondeo.

Reklama
PAP/EPA / MARTIAL TREZZINI

Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim. Zdaniem twórców auto ma połączyć wysoką jakości i przystępną cenę.

Nowość jest efektem nowego języka projektowania fluidic sculpture (opływowa rzeźba) - dlatego i40 pręży się dynamiczną sylwetką. Zresztą spójrzcie na pierwszy rysunek - i40 wygląda na kawał porządnego i ładnego auta. Słowem wpada w oko. Zdaniem Thomasa Bürkle, szefa stylistów z europejskiego centrum technicznego Hyundaia, samochód ma linię przypominającą coupe - daleko mu do kształtów przypominających trzy sklejone pudełka…

Reklama

"Zastosowaliśmy wyraziste, płynne linie na całej długości samochodu, aby i40 miał mocno wyróżniający wygląd" - powiedział Bürkle. "Chcieliśmy odejść od typowej dla sedna trójbryłowej sylwetki, aby stworzyć samochód o dynamicznym i sportowym zacięciu. Dzięki nisko poprowadzonej linii dachu i40 sedan ma w sobie coś z charakteru coupe" - dodał.

Wnętrze? Zaprojektowane z pomysłem - na pewno nie jest nudne... Rozstaw osi wynosi 2770 mm. Projektanci zapewniają, że samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Pojemność bagażnika pozostaje jeszcze tajemnicą.

Inne
Reklama

Co pod maską?



Nowy i40 w wersji sedan będzie dostępny najpewniej tak jak kombi w czterech wersjach silnikowych – każda z doładowaniem - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM.

Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym będzie turbodiesel 1,7/136 KM (w segmencie D silniki Diesla stanowią 75 proc. całkowitej sprzedaży). Pod maską pojawi się także nowy napęd benzynowy 2.0 GDI/177 KM, mniejsze serce 1.6 to moc 135 KM. Przypominamy, że przy okazji prezentacji i40 w wersji kombi ludzie Hyundaia zakładali sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65 proc. jednostki wysokoprężne i 35 proc. benzynowe.

Inne

W dzisiejszych czasach nie może zabraknąć sedan i40 w ekologicznej wersji Blue. Taki samochód zostanie wyposażony m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS). Możliwości? i40 kombi w wersji Blue z turbodieslem 1,7/115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km - ponoć nie ma lepszego w tej klasie w te klocki. Dlatego nowa limuzyna nie może być gorsza…

Kartą przetargową nowego sedana, podobnie jak w przypadku kombi, ma być również kosmicznie bogate wyposażenie… Najważniejsze elementy to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Do tego na liście jest jeszcze elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.

Inne



PAP/EPA / MARTIAL TREZZINI

W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie będzie zawierać ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management - system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System - system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

Inne

i40 może być wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy.

Jak się dowiadujemy i40 sedan pojawi się w sprzedaży jesienią 2011 roku. Wcześniej bowiem w wakacje zadebiutuje w Polsce i40 kombi. Dla obu aut producent zapowiada program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).

Inne