W Genewie Hyundai odsłonił i40 - całkowicie nowy i pierwszy model koreańskiej marki w segmencie D. Azjatycki producent planuje ostro zagrać na podwórku starych wyjadaczy takich jak volkswagen passat czy ford mondeo.
Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim. Zdaniem twórców auto ma połączyć wysoką jakości i przystępną cenę.
"Całkowicie nowy i40 jest doskonałym odzwierciedleniem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości.)" - powiedział w Genewie Allan Rushforth, wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. "i40 jest dowodem, jak daleko Hyundai zaszedł w ostatnich latach i wyraźnie pokazuje, co mamy na myśli określając siebie jako markę Modern Premium."
"i40 to dla nas ważny model i z niecierpliwością oczekujemy jego rynkowej premiery sądząc, że będzie to hit w mocno konkurencyjnym, europejskim segmencie D. Wprowadzając na początku samochód w wersji kombi, stanowiącej 50 proc. sprzedaży w tym segmencie, będziemy mogli szybko poznać wrażenia europejskich kierowców" - dodał Rushforth.
W oparciu o prognozy ekspertów motoryzacyjnych, mówiące o całkowitej sprzedaży w segmencie D na poziomie 890 tys. sztuk w całej Europie w 2016 roku, Hyundai spodziewa się wzrostu sprzedaży tych pojazdów o 12,6 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat. Celem firmy jest osiągnięcie sprzedaży 60 tys. egzemplarzy w ciągu 2012 roku i tym samym zdobycie miejsca w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli tego segmentu.
Co na pokładzie? Jakie silniki?
Nowość jest efektem nowego języka projektowania fluidic sculpture - dlatego i40 pręży się dynamiczną sylwetką. Zresztą spójrzcie na zdjęcia - i40 wygląda na kawał porządnego i ładnego auta. Słowem wpada w oko. Kombi będzie pierwszym nadwoziem jakie zadebiutuje w Europie. Fanów limuzyn Hyundai zaspokoi jeszcze w tym roku.
Wnętrze? Zaprojektowane z pomysłem - na pewno nie jest nudne... Rozstaw osi wynosi 2770 mm. Projektanci zapewniają, że samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Pojemność bagażnika i40 wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.
Napęd? Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM.
W segmencie D silniki Diesla stanowią 75 proc. całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym będzie turbo diesel 1,7/136 KM. Pod maską zadebiutuje także zupełnie nowy napęd benzynowy 2.0 GDI . Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65 proc. jednostki wysokoprężne i 35 proc. benzynowe.
Hyundai i40 będzie dostępny również w ekologicznej wersji Blue. Taki samochód ma m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS). i40 w wersji Blue z turbodieslem 1,7/115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km - ponoć nie ma lepszego w tej klasie w te klocki.
Kartą przetargową i40 ma być także kosmicznie bogate wyposażenie… Najważniejsze elementy to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Do tego na liście jest jeszcze elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.
W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie będzie zawierać ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).
i40 może być wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy.
"i40 doskonale łączy w sobie cztery elementy, które stały się podstawowymi wartościami Hyundaia: praktyczność, wydajność, efektywność i stylizacja. Nasi projektanci i inżynierowie stworzyli samochód, zawierający w sobie wszystko to, czego poszukują europejscy kierowcy w modelach segmentu D" - skomentował Allan Rushforth.
i40 pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 roku. Producent zapowiada program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).
Komentarze (12)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszeKoreańczycy podchodzą bez kompleksów na rynek zdominowany przez Niemców i Japończyków. Podobnie było ze stoczniami Hyundaia jakieś 50 lat temu (chyba). Zbudowali potęgę gospodarczą w szczerym polu. To jest świadectwem takiej pozytywnej niepokorności. U nas takie postawy są od lat tępione z sukcesami. Nie chcę w to mieszać polityki, ale bez niej nie byłoby Hyundaia w Korei Płd. GM w USA i innych marek w różnych krajach. Nasze rządy skutecznie rozpieprzają nasz przemysł. Brakuje nam takiej niepokorności wobec innych. Nie patrzymy na w sposób: oni to gorze, mniej efektywnie niż my moglibyśmy - możemy tu wiele poprawić itp. Polak od dziecka jest faszerowany stereotypami, przez które jesteśmy już chyba genetycznie wyuczeni, że nie można za wysoko podnosić łba. Uważam, że mamy wspaniałych ludzi, którzy mogliby budować co najmniej równie dobre auta jak to. Wszystko przez ten pieprzony minimalizm. Musimy nauczyć się myśleć inaczej (nawet z nutką megalomanii), to zaczniemy robić takie produkty. Fajny przykład to autobusy Solaris bodajże. Gdyby ich nie było, a ktoś by powiedział, że się da w Polsce to robić, zostałby zlinczowany na takich forach i "komentowniach".
Hmm, polecam redaktorowi zerknąć na stoisko VW i zaznajomić się się systemami oferowanymi w Passacie. Jeśli ma z nim i Mondeo konkurować to muszą mieć świadomość co trzeba jeszcze udoskonalić. Tak ogólnie OK.