Spółka będzie nosić nazwę BMW Peugeot Citroën Electrification. Porozumienie zostało podpisane w 1 lutego 2011 r. przez Norberta Reithofer, prezesa zarządu BMW AG, oraz Philippe’a Varin, prezesa zarządu PSA Peugeot Citroën. W październiku 2010 r. BMW i PSA Peugeot Citroën podpisały protokół porozumienia z zamiarem rozszerzenia współpracy o systemy hybrydowe.

Reklama

Co wyjdzie z tego małżeństwa? Otóż spółka BMW Peugeot Citroën Electrification skoncentruje swą działalność na projektowaniu i produkcji elementów do pojazdów hybrydowych (zespoły akumulatorów, urządzenia elektryczne, generatory, elektronika systemu mocy, urządzenia ładujące), a także oprogramowania sterującego systemami hybrydowymi. Partnerzy będą wspólnie projektować, produkować i/lub kupować ww. elementy, co obu grupom powinno przynieść duże oszczędności wynikające z efektu skali.

Rozpoczęcie działalności przewidziano na drugi kwartał 2011 r., z zastrzeżeniem uzyskania aprobaty właściwych władz w zakresie ochrony konkurencji. Nowe elementy hybrydowe, powstałe w wyniku współpracy, będą używane w samochodach obu partnerów od 2014 r.

Inne



Reklama

Dyrekcję i personel BMW Peugeot Citroën Electrification będą tworzyć obecni pracownicy obu przedsiębiorstw, ale zostaną tam również zatrudnione nowe osoby. Główne stanowiska kierownicze zostaną rozdzielone między obu akcjonariuszy. Wolfgang Güllich, odpowiedzialny za strategię zakupów grupy BMW, będzie Prezesem nowego podmiotu, a Jean Leflour, Dyrektor ds. klientów i programowania jakości w PSA Peugeot Citroën, zostanie Dyrektorem Generalnym.

„Ta współpraca pozwoli nam uzyskać znaczący efekt skali w dziedzinie elektryfikacji samochodów. To także ważny etap na drodze do zapewnienia trwałej mobilności” - zadeklarował Norbert Reithofer.

„Dzięki joint-venture będziemy rozwijać i zwiększać naszą specjalistyczną wiedzę. W ten sposób powstanie europejski lider motoryzacji hybrydowej” – dodał Philippe Varin.

Przypominamy, że BMW i PSA Peugeot Citroën od lat współpracują przy produkcji silników benzynowych. W latach 2006-2010 przedsiębiorstwa wspólnie wyprodukowały 1,8 mln jednostek napędowych. W lutym 2010 r. obaj partnerzy zobowiązali się do opracowania kolejnej generacji 4-cylindrowych silników benzynowych, spełniających wymogi normy Euro 6. Obecnie produkowane silniki są stosowane w samochodach MINI, a także w wielu modelach marek Peugeot i Citroën.

Inne