W 2010 roku europejczycy z 34 krajów (nie licząc Rosji i Ukrainy) kupili 140 311 aut spod znaku Trzech Diamentów, co daje 16 proc. wzrost. Bestsellerem okazał się Colt, który trafił do ponad 30 000 nabywców, na drugim miejscu uplasował się Lancer (niemal 27 000 aut, wzrost o 1%) a na trzecim Outlander (ponad 25 000 samochodów), którego sprzedaż wzrosła aż o 27%. Kolejne pozycje zajęły debiutujący ASX (22 665 sprzedanych aut), pickup L200 (22 347 samochodów i 34% wzrostu w stosunku do 2009 roku) oraz legendarny terenowy pojazd Mitsubishi Pajero, na zakup którego zdecydowało się 9 035 osób, czyli o 24% więcej niż przed rokiem.

Reklama

Największą sprzedaż - prawie 25 000 aut - zanotowano w Niemczech, niemal 20 000 samochodów zakupili klienci w Wielkiej Brytanii a Polska ze sprzedażą 10 019 aut zajęła po raz pierwszy w historii trzecie miejsce, wyprzedzając Hiszpanię (9608 aut), Izrael (8410 samochodów), Włochy (7386 sztuk), Holandię (6127 sztuk), Norwegię (6076 sztuk), Szwecję (5903 sztuki) i Turcję (5875 samochodów).

Inne

Oto dane dotyczące globalnej produkcji oraz krajowej sprzedaży i eksportu za listopad 2010 roku...



Reklama

Produkcja: dane ze świata i z Japonii
Całkowita wartość produkcji za listopad 2010 wyniosła 103 848 sztuk, czyli o 11,2% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Oznacza to również wzrost w trzynastym kolejnym miesiącu licząc od listopada 2009 roku. Wartość produkcji w Japonii wyniosła 57 943 sztuki, co oznacza zwyżkę o 12,9% w dwunastym z rzędu miesiącu porównując rok do roku. Produkcja samochodów osobowych osiągnęła wartość 51 401 sztuk, czyli o 10,6% więcej w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku. Produkcja samochodów użytkowych wzrosła o 37,4% w porównaniu z listopadem 2009, osiągając wartość 6 542 sztuk.

Sprzedaż w Japonii
Całkowita sprzedaż w Japonii w listopadzie wyniosła 12 127 sztuk, czyli o 8,4% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to również spadek w trzecim kolejnym miesiącu w porównaniu rok do roku. Sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 7 783 sztuki, czyli o 16,9% mniej, a pojazdów użytkowych 4 344 sztuki, czyli o 11,8% więcej niż w listopadzie 2009 roku. Wolumen sprzedaży pojazdów zarejestrowanych wyniósł 3 026 sztuk, czyli zanotowano spadek o 34,7% w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego. Wartość sprzedaży w segmencie mini wyniosła 9 101 sztuk, czyli o 5,7% więcej niż w listopadzie 2009.

Inne
Reklama



Produkcja zagraniczna
Całkowita wartość produkcji zagranicznej w listopadzie wyniosła 45 905 sztuk, co oznacza wzrost o 9,1% w porównaniu z ubiegłym rokiem, a także w trzynastym kolejnym miesiącu licząc od listopada 2009 roku. Dane z regionów przedstawiają się następująco: w Azji wyprodukowano 38 555 sztuk, czyli zanotowano wzrost o 12,6%, co przypisać należy w głównej mierze odpowiednio 18,4-, 11,4-, 28,6- oraz 12,6-procentowemu wzrostowi produkcji w zakładach MMTh w Tajlandii, South East (Fujian) Motor w Chinach, KRM w Indonezji oraz MMPC na Filipinach. W Ameryce Północnej wskaźniki skoczyły o 5,8% do 2 481 sztuk. W Europie wartość produkcji wyniosła 2 387 sztuk, czyli o 11,7% mniej, a to za sprawą spowolnionej sprzedaży w tym regionie. W Ameryce Południowej produkcja wyniosła 2 160 sztuk. Oznacza to spadek o 8,9% w porównaniu z listopadem ubiegłego roku.

Eksport z Japonii
Całkowita wartość eksportu z Japonii wyniosła 43 252 sztuki, co oznacza wzrost o 41,2% w porównaniu z listopadem 2009 roku oraz dwunasty zwyżkowy miesiąc z rzędu w porównaniu rok do roku. Eksport do Azji osiągnął wartość 6 586 sztuk, czyli wzrost o 131,7%, głównie za sprawą wyższych o 201,0% (rok do roku) dostaw na rynek chiński oraz utrzymaniu stabilnego poziomu dostaw do Malezji i Filipin. Eksport do Ameryki Północnej wyniósł 6 755 sztuk, czyli o 1,7% mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ponieważ 41,0-procentowy wzrost dostaw do Stanów Zjednoczonych został osłabiony przez 25-procentowy spadek eksportu do Kanady w porównaniu rok do roku. Eksport do Europy osiągnął wartość 13 710 sztuk, co oznacza wzrost o 151,6% rok do roku, głównie dzięki zwyżce dostaw do Rosji oraz wzrostowi transportów do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch.

Inne