Włoski producent na wirtualnej kartce noworocznej przedstawił szkic swojego nowego modelu - lancii ypsilon, auta którego próbne modele już powstają w fabryce w Tychach. Jak się dowiedzieliśmy do 30 listopada z taśm produkcyjnych zjechało 145 sztuk tego auta (to seria próbna). Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się na przełomie lutego i marca 2011 roku.

Reklama
Inne

Ypsilon ma być kluczem do odbudowy wizerunku włoskiej marki - nowy model zadebiutuje wiosną podczas salonu samochodowego w Genewie. Na 2011 rok plan sprzedaży aut z logo Lancii w Polsce zakłada niemal pięciokrotny wzrost (z 276 aut w 2010 roku do 1235 sztuk w 2011 roku).

Ale to niejedna nowość jaką włoski koncern wprowadzi w przyszłym roku na polski rynek. "Premiery jakie planujemy na 2011 rok to fiat journey, lancia nowa Y, grand voyager, 300C." - powiedział Wojciech Masalski, dyrektor handlowy Fiat Auto Poland.

Inne
Reklama

Coraz głośniej mówi się też o powrotach słynnych modeli Lancii…



Nowa flagowa limuzyna, bazująca na nowym chryslerze 300 ma nazywać się thema - auto także powinno być jedną z gwiazd Lancii w czasie wystawy motoryzacyjnej w Genewie wiosną 2011 roku. Przypominamy, że nazwa thema używana była przez Lancię w latach osiemdziesiątych. Premiera tego auta miała miejsce w Turynie w 1984 roku. Auto było sprzedawane jako sedan i kombi. Co ciekawe w topowej wersji 8.32 samochód napędzał silnik Ferrari. Bliźniaczymi konstrukcjami themy były alfa romeo 164, fiat croma i saab 9000. Po 10 latach w 1994 roku na drogi wyjechał następca modelu thema, czyli "rządowa" kappa, którą w 2001 roku wymienił model thesis (produkcję zakończono w 2009 roku).

Nowy, duży van zbudowany na bazie chryslera grand voyagera będzie następcą vana phedra (poprzedni model był produkowany wspólnie z francuskim koncernem PSA Peugeot Citroën).

Reklama

Znając życie auta będą różnić się od siebie detalami - dla producenta takie rozwiązanie pozwoli na obniżenie kosztów wdrożenia produkcji nowych modeli.

Tym sposobem Lancia przyczyni się do realizacji planu Fiat Auto Poland - czyli zdobycia 10 proc. udziału w polskim rynku. Obecnie FAP trzyma w garści 9,3 proc.

Inne