Prototypowy Opel Flextreme GT/E został uznany za najładniejszy pojazd jaki wymyślił człowiek w 2010 roku. Jego styl doceniło międzynarodowe jury i w Singapurze jego twórcy odebrali nagrodę "red dot".

Reklama

Przy ponad 12 tys. zgłoszeń z 60 krajów, nagroda "red dot design" to jedno z najważniejszych i cieszących się największym uznaniem wyróżnień w dziedzinie stylistyki na świecie. Singapurska nagroda red dot przyznawana jest najlepszym koncepcjom stylistycznym. Nagroda przyznawana jest pojazdom koncepcyjnym przez międzynarodowy zespół specjalistów ds. designu i uzależniona jest od stopnia innowacyjności, funkcjonalności i jakości.

"Duża liczba zgłoszeń wysokiej jakości pojazdów sprawiła, iż konkurs stanowił ogromne wyzwanie; tym samym zdobycie nagrody red dot stanowi wyjątkowe osiągnięcie" - mówi Ken Koo, przewodniczący organizacji przyznającej nagrodę red dot design w Azji. "Pragniemy pogratulować Oplowi."

Inne

Opel Flextreme GT/E narodził się w europejskim ośrodku projektowym w Rüsselsheim. Efekt prasy styliści odsłonili w marcu 2010 roku w czasie 80, międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie.

Reklama

Niewielki przód, niski dach (1308 mm) i płaskie, zamknięte podwozie pozwalają na przepływ powietrza wokół pojazdu z minimalnymi jedynie zawirowaniami. Flextreme GT/E korzysta również z możliwości aktywnej zmiany kształtów niczym transformers. Przy prędkościach przekraczających 50 km/godz. z wylotów powietrza znajdujących się za każdym tylnym nadkolem wysuwane są pionowe panele. Tworząc boczne spojlery o długości 350 mm, panele te prowadzą powietrze wzdłuż tylnych narożników samochodu i dodatkowo ograniczają zawirowania.

Inne
Reklama

Do zbudowania ekstremalnie lekkiego nadwozia wykorzystano lekkie kompozyty węglowe, szyby są z poliwęglanu a elementy konstrukcyjne z aluminium. W porównaniu do materiałów konwencjonalnych, pozwalają one na 40 proc. ograniczenie masy pojazdu, tym samym dodatkowo przyczyniając się do niższego zużycia energii i większego zasięgu pojazdu.

Sercem Flextreme GT/E jest elektyczny napęd dzięki któremu niedługo wjedzie na drogi Opel Ampera. Pomimo większych rozmiarów i maksymalnej prędkości przekraczającej 200 km/h, Flextreme GT/E charakteryzować mają parametry zbliżone do parametrów Ampery: zasięg pojazdu na napędzie elektrycznym między 40 a 80 km; dzięki dodatkowemu napędowi całkowity zasięg pojazdu może wynieść ponad 500 km.

"Zdobycie nagrody tak szanowanej organizacji po raz kolejny potwierdza, iż Opel podąża odpowiednią drogą, oferując dynamiczną stylistykę, wszechstronność i najbardziej zaawansowane technologicznie innowacje" - powiedział Mark Adams, wiceprezes Opla/Vauxhalla ds. designu.

Inne / Axel Wierdemann