Inne / galnor.com

Skoda octavia to najpopularniejszy samochód wśród polskich kierowców. Czeskie auto reprezentuje segment C, czyli klasę niższą średnią, wg segmentacji instytutu Samar. Do jej najważniejszych rywali zalicza się ford focus, opel astra, renault megane i volkswagen golf. W 2004 roku octavia po raz pierwszy zdobyła pozycję lidera w swoim segmencie i nawet nie myśli o jej oddaniu...

Reklama

Teraz Skoda wprowadza na rynek drugą generację octavii tour. To jeden z najbardziej popularnych w ostatnim czasie modeli tej marki. Będzie on oferowany na wybranych rynkach, w tym w Polsce. W porównaniu z octavią tour pierwszej generacji, najnowsza wersja otrzymała odświeżony styl, nowe wnętrze i została wyposażona w jednostki napędowe spełniające surowe normy emisji spalin Euro 5 (tak naprawdę to octavia przed modernizacją po której obecny model upodobnił się do superba).

Inne / galnor.com

Podobnie jak poprzedniczka, octavia tour II generacji będzie dostępna zarówno w wersji nadwozia sedan, jak i kombi. Oznakowana jako "tour", octavia od momentu wejścia na rynek w 2004 roku zawojowała swój segment. Sprzedaż modelu octavia pierwszej generacji na świecie osiągnęła łącznie ponad 1,4 miliona sztuk.

Reklama

"Udane połączenie cech, takich, jak bogate wyposażenie dostępne w standardzie, wysoka jakość, typowa dla wszystkich modeli marki Skoda i przystępna cena sprawiły, że octavia tour pierwszej generacji uzyskała tak imponujące wyniki sprzedaży. W swojej drugiej odsłonie octavia tour umacnia typową dla Skody bardzo dobrą relację ceny do wartości. W cenie samochodu z segmentu B, klient otrzymuje auto, które wielkością przestrzeni pasażerskiej, jak i bagażowej, odpowiada autom z klasy wyższej." - mówi dziennikowi.pl Piotr Maj, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska S.A.

Zobacz, ile kosztuje skoda octavia tour II - czytaj dalej>>>

Reklama



Octavia tour II generacji dostępna jest w dwóch wersjach silnikowych. Limuzyna kosztuje od 41 700 zł za auto z silnikiem benzynowym 1.4/80 KM i od - 46 700 zł za wersję napędzaną jednostką 1.6/102 KM. Kombi z identycznymi silnikami pod maską jest droższe o 3300 zł.

Inne / galnor.com

Wyposażenie standardowe octavii tour II obejmuje m.in. 4 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy regulowany na wysokość.

Z 2 tys. złotych można dokupić pakiet wyposażenia optimum, który zawiera klimatyzację manualną climatic, elektryczne sterowanie szyb z przodu, zdalne sterowanie centralnego zamka, komputer pokładowy i dodatkowe 6 głośników.

Ludzie ze Skody obiecują, że wkrótce w ofercie znajdzie się również 4-miejscowa wersja ciężarowa octavii. Dopłata do kratki wynosi 2 tys. zł.