Nowy Swift to sprawniejsze silniki - motor benzynowy 1.2 z układem Dual-VVT (zmienne fazy zaworów ssących i wylotowych), zbudowany w oparciu o poprzedni silnik 1.3, w którym zmniejszono pojemność skokową, ma większe wartości mocy maksymalnej i momentu obrotowego.

Reklama

Dla porównania…
Poprzednik - 1.3/92 KM/5 800 obr/min, 116 Nm/4 200 obr/min;
Nowy napęd - 1.2/94 KM/6 000 obr/min, 118 Nm/4 800 obr/min.

Zaś nowy silnik wysokoprężny 1.3 z układem DDiS (system wtrysku paliwa common-rail) spełnia teraz wymagania normy Euro 5 dzięki udoskonalonemu układowi zarządzania pracą silnika i zmniejszeniu tarcia mechanicznego.

Średnie zużycie paliwa…
Nowy silnik benzynowy - 5,0 l/100km (poprzedni silnik 1.3: 5,8 l/100 km)
Zmodernizowany turbodiesel - 1.3: 4,2 l/100km (poprzedni silnik 1.3: 4,5 l/km)

Reklama

W konstrukcji nadwozia zastosowano stal o podwyższonej wytrzymałości, przez co nadwozie jest lżejsze i ma większą sztywność. Wyższa odporność na skręcanie, niskoprofilowe opony o większej średnicy i szerokości, a także udoskonalona konstrukcja podwozia mają zdaniem inżynierów zapewnić jeszcze lepsze, bardziej sportowe prowadzenie samochodu , szczególnie na zakrętach. Nowy Swift niedawno trafił w ręce ekspertów z Euro NCAP - test zderzeniowy zdał na 5 gwiazdek.

Swift po modyfikacjach jest większy od poprzednika - długość 3850 mm (3760 mm), szerokość - 1695 mm (1690 mm), wysokość - 1510 (1 500 mm). Zwiększył się też rozstaw osi - 2430 mm (2380 mm).

Ceny? Najtańszy model trzydrzwiowy z silnikiem 1.2 kosztuje od 39 900 zł. Samochód pięciodrzwiowy jest droższy o 8 tys. zł. Skrzynia automatyczna do silnika 1.2 kosztuje 5 tys. zł.