Pieniądze te poprawiły kondycję finansową wielu polskich firm budowlanych - poinformował Marcin Hadaj rzecznik prasowy GDDKiA.
Jak zauważył Hadaj, nigdy wcześniej nie było tak dużych publicznych nakładów na rozwój infrastruktury drogowej w Polsce. Zdecydowały one, że mimo ogólnej złej sytuacji ekonomicznej, szczególnie w pierwszej połowie 2009 roku, wiele polskich przedsiębiorstw budowlanych poprawiło swoją kondycję finansową.

Reklama

Prawie 45 mld zł (razem z dwoma projektami realizowanymi w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego na autostradzie A1 i A2), które GDDKiA zainwestowała w ostatnich 30 miesiącach przełożyło się na utworzenie ok. 100 tys. stałych miejsc pracy dla wykonawców, podwykonawców robót budowlanych oraz producentów materiałów.

Według rzecznika, wysokie nakłady finansowe na rozwój infrastruktury zostaną utrzymane również w najbliższych latach.

W ciągu ostatnich 30 miesięcy GDDKiA podpisała umowy na budowę ponad 1,6 tys. km nowych dróg - autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic miast. Na podstawie tych umów zbudowane zostanie ponad 700 km autostrad, 900 km dróg ekspresowych oraz 20 obwodnic - informuje rzecznik.
Obecnie w budowie jest ponad 500 km autostrad, blisko 340 km tras ekspresowych oraz 135 km obwodnic, a na 75 km dróg krajowych trwa przebudowa.

Reklama

Od 2008 r. GDDKiA oddała do użytku ponad 935 km nowych dróg, w tym 180 km autostrad, 315 km dróg ekspresowych i 90 km obwodnic. Znacznie poprawiła się również jakość istniejącej sieci drogowej, która obecnie w 60 proc. jest w stanie dobrym lub bardzo dobrym i nie wymaga żadnych zabiegów modernizacyjnych.