Kompaktowy van z praktycznymi rozsuwanymi drzwiami w tylnej części nadwozia został udoskonalony pod każdym względem. Sześć nowych silników TDI i TSI zużywających nawet o 21 procent mniej paliwa, całkowicie nowa konfiguracja serii wyposażenia, świeża stylistyka przodu nadwozia w stylu Amaroka i aktualnej generacji T5, wyższa jakość wykończenia wnętrza z dającymi się wymontować siedzeniami drugiego rzędu oraz niższe koszty eksploatacji czynią nowego Caddy jednym z najbardziej innowacyjnych miejskich samochodów dostawczych. Na całym świecie trzecia generacja Caddy w ciągu 6 lat (2004 - 2010) znalazła ponad 800.000 nabywców. Nowy Caddy z pewnością będzie cieszył się równie dużym powodzeniem.

Reklama

Nowy VW Caddy jest wyposażony seryjnie w ESP. Opcjonalnie samochód będzie dostępny z 6- i 7-biegowymi przekładniami dwusprzęgłowymi (DSG) oraz z systemem ułatwiającym ruszanie pod górę. Nowa generacja będzie oferowana również z przedłużonym rozkładem osi (Maxi) i – jako jedyny model w tym segmencie – z napędem na wszystkie koła. 4MOTION będzie dostępny zarówno dla Caddy, jak i Caddy Maxi.

Inne

Po raz pierwszy w obu modelach drugi rząd siedzeń będzie można całkowicie wymontować. W przypadku 5-osobowego Caddy powstanie w ten sposób (przy załadowaniu pod dach) przestrzeń o pojemności do 3030 litrów; w Caddy Maxi pojemność ta wyniesie 3880 litrów.

Reklama

Nowym rozwiązaniem jest pakiet Flexsitz-Plus dla Caddy Maxi, który pozwala na przedłużenie długości przestrzeni ładunkowej (po stronie pasażera) do ponad trzech metrów. Równocześnie pojemność wzrasta do 4,7 m3, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie. Opcjonalnie będzie można zamawiać Caddy w nowej wersji z trzecią kanapą, czyli z siedmioma miejscami siedzącymi (seryjnie w Caddy Maxi Trendline i Comfortline).

Moc to sześć nowych silników. Wszystkie jednostki spełniają wymagania normy emisji spalin Euro5, każda z nich dysponuje turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem.

Silniki wysokoprężne z czterema zaworami na cylinder i z turbodoładowaniem (TDI) rozwijają moc 75 KM, 102 KM, 110 KM i 140 KM. Wszystkie TDI mają bezpośredni wtrysk Common Rail i są seryjnie połączone z filtrem cząstek stałych.

Reklama

Opcjonalnie silnik TDI 102 KM będzie występował z 7-biegową DSG. Dla mocniejszego, 140-konnego TDI dostępna będzie specjalnie przystosowana 6-biegowa DSG. TDI o mocy 110 KM będzie oferowany wyłącznie jako 4MOTION.

Najoszczędniejszą wersją będzie Caddy 1.6 TDI BlueMotion Technology (102 KM). Średnie spalanie wynosi 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (furgon) - redukcja zużycia paliwa o 0,6 litra w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki zredukowanemu spalaniu ten wariant Caddy może przejechać na jednym zbiorniku 1176 kilometrów.

Z pakietem BlueMotion Technology oferowany będzie również TDI o mocy 75 KM. Każdy Caddy BlueMotion Technology dysponuje systemem Start-Stop oraz automatycznym trybem rekuperacji wykorzystującym energię hamowania.

W nowym Caddy oferowane będą także dwa nowe silniki TSI. Obie jednostki napędowe pod względem technicznym charakteryzują się między innymi turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem. Z pojemności 1,2 litra te czterocylindrowe silniki rozwijają moc 86 KM i 105 KM. Mocniejsza wersja zużywająca średnio 6,6 litra benzyny na 100 kilometrów (dane dla Caddy furgon, 154 g/km CO2). W stosunku do poprzedniego modelu spalanie zmniejszyło się o 1,6 litra, czyli o 21 procent. Kolejnym oszczędnym i ekstremalnie ekonomicznym silnikiem dla Caddy i Caddy Maxi jest przejęty od poprzednika wariant na gaz ziemny 2.0 EcoFuel (CNG) o mocy 109 KM.

W Polsce nowy Caddy pojawić się ma na przełomie września i października. Dilerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień w połowie sierpnia.

Inne