Nowy samochodzik mierzy blisko 3,8 m długości - to 20 cm więcej od pierwszej agili. Jest też 6 cm szerszy, ale o 7 cm niższy. Pozbył się kwadratowej powłoki, dlatego wygląda bardzo zgrabnie, atrakcyjnie.
Prezencja? To miejski stylowy pojazd z wyważoną, opływową karoserią. Dlatego będzie mniej opierać się powietrzu. Efekt to niższe spalanie, lepsze przyspieszanie i więcej ciszy w kabinie.
Wyraźne światła (przypominają migdały), dynamiczne linie plus duże szyby i ciekawe lakierowanie karoserii. Z taką powierzchownością będzie wstyd nie polubić nowej agili.
Głębsze uczucie zadrga po zajrzeniu do kabiny. Dni nudy już za nami. Świeże kolory tapicerki, nowoczesne kształty, a nad tym wszystkim króluje sympatyczny obrotomierz przypominający… budzik. Urocze…
Schowki? Mnóstwo - małe, średnie i duże. Półki, kieszenie i uchwyty na napoje - największy utrzyma 1,5-litrową butelkę wody.
Bagażnik to 225 litrów, które po złożeniu kanapy pęcznieją niemal pięć razy do 1050 litrów. Mało tego kanapa jest dzielona asymetrycznie (60/40) i po schowaniu daje całkowicie płaską podłogę. Według producenta, nie ma bardziej pojemnego auta w tej klasie.
Napęd? Do wyboru jeden z dwóch benzynowych lub turbodiesel. Podstawowy 1.0 daje 65 KM. Nie jest demonem osiągów - do "setki" przyspiesza w 14,8 sekundy, ale ma spalać średnio ciut ponad 5 litrów bezołowiowej. Rozpędzanie kończy się przy 160 km/h.
Najszybsza i najmocniejsza jest agila z motorem 1.2/86 KM. Niecałe 12 sekund i jest 100 km/h. Prędkość maksymalna 174 km/h. Spalanie - 5,7 l 100 km. Silnik oddaje moc przez skrzynię ręczną. Całkowita nowość to czterostopniowy automat - wymarzony układ do miasta.
Ideałem oszczędności będzie wersja wysokoprężna 1.3 CDTI/75 KM. Na przejechanie setki wystarczy mniej niż 5 l ropy. 45-litrowy zbiornik wystarczy na 900 km jazdy bez tankowania.
Także na elastyczność nie będzie można narzekać - 190 niutonometrów już od 2 tys. obr. sprawnie pociągnie do przodu. Przyspieszenie do 100 km/h - 13,5 s, wskazówka zatrzymuje się przy 162 km/h.
Wyposażenie. Na bogato - podstawowa Essentia to ABS, cztery poduszki i system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Topowe wydanie Enjoy ma dodatkowo radio z CD, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka z podgrzewaniem. Nie zabraknie kurtyn powietrznych i ESP.
Na żywo we Frankfurcie. Do kupienia pojawi się wiosną 2008. Idealnie - pierwsze kwiaty, nowy samochód…
Pięcioro drzwi i pięć prawdziwych foteli. Dużo praktycznych trików. Nowoczesny styl, a pod nim trzy silniki do wyboru. Poznajcie drugie wcielenie oplowskiego malucha. Od A do Z…
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama