Od początku roku na polskich drogach pojawiło się niemal 150 tys. aut (dokładnie 149 616 sztuk). To o 25 proc. więcej niż rok temu. Czerwcowa sprzedaż nowych osobówek na polskim rynku to dokładnie 25 809 sztuk.
Średnia dzienna sprzedaż - 1032 auta. Jednak po uwzględnieniu "długiego weekendu" wypada 1122 sztuki na dzień.
Oto kolejność dziesięciu najpopularniejszych marek. Toyota umocniła się na pozycji lidera - od początku roku sprzedała 19 053 samochody. Czerwiec to 2892 auta.
Drugi wynik miesięcznego zestawienia - 2733 sztuki - uzyskał Fiat. Dzięki temu wyprzedził Skodę, która sprzedała 2728 swoich pojazdów.
Jednak w zestawieniu półrocznym na zakup czeskich aut zdecydowało się 17 054 klientów. Wspomniany wcześniej Fiat przez 6 miesięcy sprzedał mniej, bo 14 470 samochodów.
Czwarty na liście jest Opel. Nowymi samochodami marki z Russelsheim jeździ już 13 380 kierowców.
Połowa zestawienia należy do Forda. Do końca półrocza na ulicach pojawiło się 10 861 jego nowych aut.
Szósta lokata to Peugeot. Francuski producent sprzedał w Polsce 10 272 sztuki.
Kolejny jest Volkswagen. Od początku roku cztery kółka z Wolfsburga zdecydowało się wybrać 9740 chętnych.
Na ósmym miejscu wyhamowało Renault. Sprzedaż po sześciu miesiącach to 8160 sztuk.
Następną pozycję zajmuje ostatni producent znad Sekwany - Citroen. Wynik - 7040 sprzedanych pojazdów.
Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda. Japońskie auta znalazły 6502 amatorów.
W czerwcu Polacy kupili blisko 26 tysięcy nowych samochodów. To znaczy, że dziennie wyjeżdżało na ulice dużo ponad 1100 aut - tak wynika z obliczeń Samaru. Mamy nowy rekord. Zmieniło się też ustawienie na podium…
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama